W cyfrowym świecie, w którym coraz większą rolę odgrywa dźwięk, opracowanie identyfikacji dźwiękowej jest sporym wyzwaniem. Coraz więcej marek pracuje nad swoimi charakterystycznymi dźwiękami, melodiami czy dżinglami. Do grona firm, które mają swoje „nuty” dołączyła Visa.

„The Sound of Visa”

Identyfikacja sensoryczna Visa powstaław wyniku nawiązania kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Pozwoli ona, bydoświadczeniu płatniczemu z Visa towarzyszyły wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja. Jednym z celów jest budowa większego poczucia bezpieczeństwa i zaufania.

Energetyczny i optymistyczny dźwięk

Po długotrwałym procesie twórczym oraz selekcji przeprowadzonej w ramach grup fokusowych i rund eliminacyjnych Visa ostatecznie wybrała „energetyczny” i „optymistyczny” dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację.

Rozpowszechnieniu identyfikacji, czyli umieszczeniu dźwięku Visy na fintechowych listach przebojów, pomóc ma nawiązanie  współpracy z partnerami na całym świecie. Wprowadzenie przez Visa rozwiązań z obszaru brandingu sensorycznego zbiega się w czasie z coraz powszechniejszym wykorzystaniem Internetu Rzeczy oraz coraz większymi wymaganiami konsumentów. Branding sensoryczny Visa będzie dostępny w ponad milionie punktów sprzedaży.

Partnerami wykorzystującymi nowe rozwiązania są między innymi:

  • Aplikacje mobilne:
    • Aplikacja handlowa Carousell w Singapurze
    • Aplikacja płatnicza Monyx Wallet stworzona przez Nayax
    • 11 mobilnych aplikacji portfelowych stworzonych przez wydawców w regionie Ameryki Łacińskiej
  • Największe areny sportowe:
    • Stadiony we Francji podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet
    • Stadion Oracle Park, siedziba San Francisco Giants
  • Firmy technologiczne i sprzedawcy detalicznymi:
    • Dostawcy terminali dla punktów sprzedaży, którzy dostarczają technologie bezpośrednio do detalistów, w tym Aurus, Equinox Payments (Ameryka Północna), Pax (Ameryka Północna i Azja), Poynt (San Francisco), IBA (Rosja), VisaNet (Urugwaj)
    • Platforma przetwarzająca płatności TSYS Genius
    • First Data w Singapurze
    • Xpress-pay, wiodący dostawca elastycznego rozwiązania w obszarze elektronicznych płatności dla małych i średnich przedsiębiorstw
    • Payscout, globalny dostawca usług z zakresuprzetwarzania płatności oferujący platformę umożliwiającą transakcje w rzeczywistości wirtualnej
    • Ziosk, rozwiązanie wykorzystujące ekran dotykowy do składania zamówień i płatności przy stoliku, wprowadzone w takich restauracjach jak Olive Garden, Yard House, Chili’s, Red Robin, Outback i TGI Friday’s

Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego na doświadczenie konsumenckie, w ostatnim czasie zrealizowano badanie wśród detalistów z rejonu zatoki San Francisco, którzy korzystają z terminali POYNT. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sklepach, konsumenci, którzy doświadczyli brandingu sensorycznego, o 12% częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo. Ponadto, w porównaniu do badanych, którzy nie doświadczyli tego rodzaju rozwiązań w punkcie sprzedaży, pozytywne postrzeganie marki wzrosłoo14%, a logo Visa było przez nich częściej rozpoznawane.