OTOAgent to największa platforma dla agentów ubezpieczeniowych w Polsce. W jej ramach jest już zrzeszonych prawie 2 tys. agentów w 550 miastach w całej Polsce. Insurtech łączy w sobie dwie funkcje. Zapewnia technologie agentom ubezpieczeniowym, oferując narzędzia do obsługi klienta, a także udostępnia różnego rodzaju produkty około ubezpieczeniowe za pośrednictwem tak zwanego „rogu obfitości”. Działa on na zasadzie VAS (ang. value added services), uzupełniając produkty takie jak ubezpieczenia komunikacyjne, na życie, czy zdrowie.

Co oferuje OTOAgent?

W ramach OTOAgent agenci mogą korzystać z narzędzi, które pomogą w obsłudze klienta i pozycjonowaniu w Internecie. Mowa tutaj między innymi o narzędziach CRM’owych, takich jak wizytówka z możliwością umawiania wizyt, kalendarz, opinie, wiadomości wewnętrzne, czy czaty. Dzięki platformie agent uzyskuje informacje na temat potrzeb potencjalnych klientów.

Platforma wspiera agentów również od strony marketingu własnego. Udostępnia agentom szereg gotowych materiałów marketingowych, które mogą oni wykorzystywać w ramach własnej promocji w social mediach – także promocji działań afiliacyjnych.

W ramach wspomnianego wcześniej „rogu obfitości” agenci ubezpieczeniowi współpracujący z OTOAgent mogą także oferować swoim klientom usługi dodatkowe – takie jak abonament telemedyczny OTOMedo, abonament na korzystanie z myjni samochodowych (OTOWash), czy samochody dostępne w ramach oferty Kingsman Finance. W tym ostatnim przypadku chodzi zarówno o wynajem pojazdów, jak i opcję leasingu.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wdrożenia kolejnych nowości na platformie, które pomagają w digitalizacji rynku ubezpieczeniowego. Swoje rozwiązania opieramy o jedną prostą zasadę, czyli to co robimy musi być użyteczne. Każdy nowy pomysł jest opracowywany tak, aby przy zachowaniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa zawierał jak najmniej formalności. Tak jest chociażby w przypadku naszego rogu obfitości, w którym ścieżka sprzedaży nie wymaga od agenta i klienta posługiwania się dokumentami papierowymi. Samo przystąpienie do naszych programów partnerskich również odbywa się online – mówi Damian Jastrzębski, Co-founder i CTO TechnologyAMD Sp. z o.o., współwłaściciela platformy OTOAgent.pl.

– Zapewnia to możliwość szybkiego wdrożenia w zasadzie w każdym kanale dystrybucji. Dla agentów to dodatkowa opcja sprzedaży, dzięki której mają oni szansę na zwiększenie swoich przychodów przy zachowaniu standardowego modelu biznesowego. Zamierzamy także wspierać agentów w realizacji kampanii reklamowych online. Do współpracy w ramach sieci afiliacyjnej zapraszamy również firmy z szeroko rozumianego sektora e-commerce – dodaje.

– OTOAgent to bardzo ciekawy projekt. Agenci ubezpieczeniowi zyskują dostęp do cyfrowych narzędzi, które pomagają im w zwiększeniu sprzedaży, a klienci mogą porównywać oferty i oceny jakości obsługi u danego agenta. Kibicuję takim rozwiązaniom, ponieważ sektor ubezpieczeniowy powinien jeszcze mocniej stawiać na rozwiązania cyfrowe. To najlepsza droga do zwielokrotnienia przychodów i lepszego customer experience – komentuje Paweł Zylm, ekspert rynku ubezpieczeniowego, anioł biznesu i były prezes BRE Ubezpieczenia.

OTOAgent uruchamia sieć afiliacyjną – dla agentów i nie tylko

Teraz OTOAgent uruchomił sieć afiliacyjną TechAff.pl – wykorzystując swoje doświadczenie i technologię. Sieci afiliacyjne to jeden z najpopularniejszych sposobów na zwiększanie swojej sprzedaży w Internecie. Co prawda w Polsce model ten pojawił się dość późno, bo dopiero pod koniec pierwszej dekady XXI wieku, ale stopniowo zyskuje na znaczeniu. Jednym z prekursorów marketingu afiliacyjnego na świecie jest Amazon, który swój program partnerski prowadzi już od ponad 25 lat.

Sieć afiliacyjna łączy wydawców z reklamodawcami i zapewnia zaplecze technologiczne do prowadzenia programu. Taki model daje dużą przestrzeń oraz możliwości agentom ubezpieczeniowym, dzięki którym mogą oni zyskać nowe, alternatywne źródło zarobkowania. Insurtech kieruje jednak swoją sieć afiliacyjną także do innych podmiotów – na przykład branży e-commerce. Ale o tym za chwilę.

W ramach sieci afiliacyjnej agenci otrzymują indywidualne linki do strony www, a przyszłości także do swoich wirtualnych wizytówek na której mają możliwość sprzedaży produktów (w tym również usług dodatkowych, takich jak OTOMedo i OTOWash). Agenci mogą przykładowo umieszczać linki i banery od OTOAgent na swoich social mediach i w ten sposób uzyskać dodatkowe kanały sprzedaży.

Co więcej insurtech wspiera agentów w realizacji kampanii marketingowych w Internecie, dzięki czemu mogą oni promować usługi za pomocą swoich linków. Klient zainteresowany ofertą kliknie w link, a agent otrzyma 100% prowizji – dokładnie tak samo jak w przypadku sprzedaży stacjonarnej.

Sieć afiliacyjna OTOAgent także dla e-commerce

OTOAgent zamierza także sprzedawać produkty poza agentami ubezpieczeniowymi. W ramach sieci afiliacyjnej spółka otwiera się na kanały alternatywne i podmioty z branży e-commerce. Produkty takie jak OTOMedo, czy OTOWash mogą być sprzedawane również przez sklepy internetowe, porównywarki ubezpieczeń, warsztaty samochodowe, czy podmioty z zakresu ochrony zdrowia.

Otwiera to szansę na współpracę sektora ubezpieczeniowego z branżą e-commerce. Przykładowo sklepy internetowe z branży motoryzacyjnej będą mogły udostępniać u siebie ofertę OTOAgent, dzięki czemu zyskają nowe, interesujące dla swoich odbiorców produkty. W ten sposób podmioty działające online będą mogły zyskać jeszcze większą grupę klientów i zyskać przewagę nad konkurencją.

Dodatkowo produkty takie jak OTOWash, czy OTOMedo mogą zainteresować klientów warsztatów samochodowych, czy porównywarek ubezpieczeniowych. Wchodząc na stronę warsztatu potencjalnie będzie można wybrać zakup abonamentu na korzystanie z myjni samochodowych. Z kolei przeglądając oferty ubezpieczeniowe klienci zyskają możliwość zakupu abonamentu na konsultacje telemedyczne. Taka synergia rynku InsurTech z rynkiem e-commerce to szansa na szybszy rozwój i lepsze dopasowanie oferty do potrzeb użytkowników.

– Nasza sieć afiliacyjna to dodatkowe narzędzie sprzedaży dla agentów ubezpieczeniowych. Nie zamykamy się jednak tylko na tą branżę. Naszym celem jest szersze otwarcie się na rynek. Z TechAff.pl mogą korzystać między innymi warsztaty samochodowe, e-commerce motoryzacyjny lub zdrowotny czy inni wydawcy online – mówi Marcin Sikora, co-founder i CSO Technology AMD TechnologyAMD Sp. z o.o., współwłaściciela platformy OTOAgent.pl.