W Q4 użytkownicy PayPal dokonali ponad 3,5 mld transakcji (o 21% więcej niż w poprzednim kwartale), a całkowita wartość płatności przeprocesowanych przez system wyniosła 199 mld USD – to nowy rekord. Na jednego użytkownika przypadło przeciętnie 40,6 transakcji (wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłym kwartałem).

PayPal z licencją na świadczenie usług płatności online w Chinach

W całym 2019 roku PayPal przeprocesował ponad 12 mld transakcji (to o 25% więcej niż w poprzednim roku) o całkowitej wartości 712 mld USD. Amerykański fintech podaje, że jego użytkownicy coraz częściej płacą przez urządzenia mobilne – w Q4 wartość transakcji mobilnych wyniosła 88 mld dolarów i stanowiła 44% całkowitej wartości transakcji przeprocesowanych w tym kwartale. To wzrost o 32% w porównaniu do ubiegłego roku.

Miniony rok to także kolejne akwizycje. W listopadzie PayPal ogłosił zakup Honey Science Corporation, szybko rozwijającej się platformy zakupowej, która umożliwia zbieranie nagród za zakupy w sieci. Transakcja o wartości 4 mld USD została sfinalizowana w styczniu bieżącego roku. W grudniu 2019 PayPal sfinalizował również przejęcie 70% udziałów w Guofubao Information Technology Co., Ltd. (GoPay), po zatwierdzeniu transakcji przez Narodowy Bank Chin. W ten sposób PayPal stał się pierwszą zagraniczną platformą płatniczą posiadającą licencję na świadczenie usług płatności online w Chinach.

W grudniu 2019 r. PayPal połączył siły z MercadoLibre. Zgodnie z ustaleniami umowy, płatność przez PayPal będzie dostępna dla klientów Mercado Pago oraz na portalu MercadoLibre w Brazylii i Meksyku. Z kolei Mercado Pago będzie dostępne u sprzedawców PayPal na całym świecie, dzięki czemu ok. 50 milionów użytkowników Mercado Pago będzie mogło płacić za zakupy zza granicy swoją ulubioną metodą płatności – czytamy w komunikacie.