PayPal pokazał wyniki za II kwartał 2020 roku. Są one znacznie lepsze od oczekiwań – rekord goni rekord. Liczba nowych kont zwiększyła się o 21,3 mln. Oznacza to, że globalnie liczba użytkowników PayPala zbliża się do 350 mln.

W całym 2020 roku PayPal spodziewa się przyrostu o 70 mln użytkowników. Dla porównania, w 2019 roku liczba użytkowników PayPala zwiększyła się o niecałe 40 mln użytkowników.

Wzrósł także wolumen płatności do kwoty 222 mld USD, co oznacza wzrost o 29% rdr. Pierwszy raz w historii kwartalny wolumen płatności przekroczył 200 mld USD. W II kw. PayPal osiągnął ponad 5,2 mld USD przychodu, co oznacza wzrost o 22%. Z kolei dochód operacyjny wyniósł 950 mld USD – to wzrost o 35% rdr. Na rekordowe wyniki PayPala bez wątpienia miała eksplozja popularności e-commerce, na co wpływ miała pandemia COVID-19.

Nowe rozwiązania i globalna ekspansja

W maju PayPal wdrożył technologię QR na 28 rynkach. Dzięki temu użytkownicy mogą dokonywać zakupów „bezdotykowo” – więcej na ten temat w artykule PayPal wprowadza kody QR. Pierwszym podmiotem, który zaimplementował QR kody PayPala w swojej sieci jest sieć CVS Pharmacy w USA. Rozwiązanie będzie dostępne we wszystkich sklepach sieci jeszcze w IV kw. 2020 roku.

Z kolei w czerwcu PayPal nawiązał partnerstwo z indonezyjską platformą Gojek, która ma ok. 170 mln użytkowników w Azji PŁD-WSCH. Gojek świadczy usługi m.in. dostarczania różnych rzeczy na żądanie (on demand delivery).

W raporcie PayPal wskazuje także na uruchomienie płatności z Mercado Pago w Brazylii i Meksyku. Mercado Pago to rozwiązanie płatnicze powiązane z Mercardo Libre, czyli największej platformie zakupowej e-commerce w Ameryce Południowej. Ponadto PayPal rozwija partnerstwo z Visa Direct. Niebawem usługi wypłaty Visa Direct dostępne będą także za pośrednictwem (w formie white label) przez Braintree, Hyberwallet i iZettle.

/LP