Na koniec 2020 roku PayPal w Polsce miał blisko 2 mln aktywnych użytkowników – dowiedziała się redakcja Fintek.pl. Przypomnijmy, że jeszcze na koniec 2019 roku PayPal informował, że ma 1,6 mln użytkowników z Polski.

Już blisko 400 mln użytkowników globalnie

Początek roku był udany dla PayPala, który tylko w I kwartale 2021 roku uzyskał 14,5 mln nowych użytkowników globalnie – łącznie ma ich już 392 mln. W całym 2021 roku spółka spodziewa się, że odnotuje przyrost między 52 mln a 55 mln nowych aktywnych użytkowników – tym samym ich liczba powinna zbliżyć się do 450 mln.

Przychody PayPala w I kwartale wyniosły 6,03 mld USD (wzrost o 29% rdr), a dochód operacyjny aż 1,67 mld USD (wzrost o 84% rdr). Obecnie za akcje PayPala należy zapłacić nieco ponad 243 USD, a kapitalizacja spółki wynosi ponad 285 mld USD.

Jednym z hitów PayPala jest wejście na rynek BNPL w ramach oferty „Pay in 4”, czyli możliwości rozłożenia płatności dokonanej za pomocą PayPala na 4 raty. Zapytaliśmy, czy fintech zamierza udostępnić to rozwiązanie na polskim rynku. Na razie spółka analizuje rynek – dowiedzieliśmy się.