Google Pay to bardzo wygodny, prosty i szybki sposób na dokonanie płatności kartą w sieci bez konieczności każdorazowego przepisywania danych z karty. Dane są przechowywane przez Google, co zapewnia im bezpieczeństwo. PayU to jeden z głównych graczy na rynku płatności, działa międzynarodowo.

By dokonać płatności za pomocą Google Pay należy zapisać swoją kartę na koncie Google. Można tego dokonać z poziomu strony internetowej pay.google.com lub przez aplikację mobilną Google Pay. A jak zapłacić? Wybierając formę płatności należy wybrać logo Google Pay, które znajdziemy po wybraniu płatności przez PayU. Opcja ta jest dostępna zarówno dla posiadaczy smartfonów z oprogramowanie Android, jak również iOS. Czasem, dla zapewnienia bezpieczeństwa płatności, może być wywołana opcja 3-D Secure, która polega na konieczności użycia jednorazowego hasła, które klient otrzyma sms-em lub poprzez elektronicznie wygenerowany token.

Transakcje mobile rosną w siłę

– Dzięki Google Pay, użytkownicy w Polsce i w Europie nie muszą już tworzyć kont w każdej nowej aplikacji lub witrynie. Płacenie jest łatwe i bezproblemowe – nawet przy pierwszej wizycie kupującego – wszędzie tam, gdzie widoczne jest logo Google Pay – mówi Florence Diss, Head of EMEA Commerce Partnerships, Google – Jesteśmy szczęśliwi że możemy współpracować z najbardziej innowacyjnymi partnerami płatności i że dzięki integracji z PayU, tysiące witryn w Polsce i w Europie, może od dzisiaj udostępnić swoim użytkownikom szybką i bezpieczną metodę płatności jaką jest Google Pay – dodaje.

PayU stale rozbudowuje ofertę metod płatności. Nie dziwi zatem, że pojawiają się nowe wygodne metody płatności w kanałach mobilnych. Zwłaszcza, że udział płatności mobilnych rośnie. Z niedawnego badania PRnews.pl wynika, że Polacy w II kw.2018 roku wykonali 65 mln transakcji przy użyciu bankowych aplikacji mobilnych. PayU potwierdza, że już w przypadku połowy zakupów internetowych część procesu odbywa się właśnie na smartfonach i tabletach. Na razie nie wszystkie sklepy internetowe są dostosowane do mobile, co powoduje, że finalnie transakcja realizowana jest na desktopie. Jednak jest to tylko kwestia czasu aż każdy szanujący się sklep internetowy będzie działał wg standardu mobile first.

/ŁP