Aby korzystać z nowego rozwiązania, należy dodać kartę płatniczą do aplikacji Visa Mobile lub aktywować ją w aplikacji banku, który zintegrował swój system z systemem Visa Mobile.
PayU wdraża płatności Visa Mobile
Płatność Visa Mobile dostępna jest aktualnie w aplikacjach mobilnych banków ING Bank Śląski i Nest Bank oraz w Bankach Spółdzielczych SGB, które wydają karty Visa, a także w SGB-Banku. Podczas zakupów online należy wybrać spośród opcji płatności ikonę Visa Mobile, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję na smartfonie. Po dodaniu karty w Visa Mobile pojawi się ona automatycznie w portfelu Click to Pay.
– Za Visa Mobile, stoi tokenizacja. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Do każdej karty Visa może być stworzonych wiele tokenów, każdy z nich jest unikalny i można z niego korzystać wyłącznie w aplikacji lub na urządzeniu, na którym został zapisany – mówi Igor Zacharjasz, dyrektor ds. rozwiązań dla kanałów cyfrowych w dziale rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa.
Ostatnio pisaliśmy, że serwis X zawarł umowę z Visa w sprawie obsługi płatności P2P i w związku z planami uruchomienia portfela cyfrowego. Nowe konto od X pozwoli na natychmiastowe finansowanie X Wallet za pośrednictwem Visa Direct, umożliwi użytkownikom podłączenie kart debetowych do płatności P2P oraz da możliwość natychmiastowego przelewu środków na rachunki bankowe.
Z kolei w połowie zeszłego roku Visa umożliwiła wnioskowanie o kartę zastępczą tym osobom, które zgubiły swoją kartę. Nowa usługa Visa oznacza, że klienci, którzy zgubią portfel, mogą teraz otrzymać cyfrową kartę zastępczą za pośrednictwem SMS-a lub maila. Rozwiązanie kierowane jest głównie do podróżnych.