Robert Błaszczak wyjechał do Londynu w 2006 roku i cały czas pracował w okół sportu. Pojawiał się między innymi w Przeglądzie Sportowym, czy w angielskiej prasie gdzie pisał na tematy związane z reprezentacją Polski w piłce nożnej, czy polskimi klubami, które grały przeciwko brytyjskim drużynom. Pracował także jako freelancer przy różnych projektach związanych ze sportem – na przykład w trakcie Euro 2008 czy Euro 2016.

Jak nowe technologie mogą zmienić obliczę sportu?

W 2013 roku Robert Błaszczak dołączył do Sportsman Media Gropu – niemiecko-austriackiej firmy, w której zajmował się między innymi dystrybucją sprzedaży praw wideo. Następnie w 2016 roku przeniósł się do Genius Sports, czyli grupy specjalizującej się w rozwiązaniach technologicznych w modelu software-as-a-service przy zbieraniu danych i dystrybucji danych dla rozgrywek sportowych. Obecnie pomaga startupom z branży SportsTch w rozwijaniu swojego biznesu i kształtowaniu strategii.

W trakcie podcastu porozmawialiśmy przede wszystkim o wykorzystaniu nowych technologii w świecie sportu. Chodzi między innymi o rozwiązania zbierające dane o klientach, systemy pomagające w realizacji wydarzeń sportowych, czy dystrybucję biletów – na przykład docierania do klientów, którzy porzucili swój koszyk i nie dokończyli zakupu. Zahaczyliśmy także o tematy związane z potencjałem branży bukmacherskiej i tym, jak nowe technologie mogą stymulować jej rozwój.

Pełny podcast można przesłuchać poniżej. Z Robertem Błaszczakiem rozmawiał Jarosław Handke.

Przy okazji przypominamy o poprzednim podcaście z cyklu SportsTech, w którym gościliśmy Ryana McCumbera założyciela i CEO firmy SportsTech.ai. Materiał można znaleźć tutaj.

Wersja audio:

Słuchaj nas na: