Z unikalnego materiału dowiadujemy się czy firmy w Polsce chronią swoje wiadomości, a tym samym odbiorców, przed próbami wyłudzenia ważnych danych osobowych i pieniędzy oraz na ile skutecznie to robią. Raport zawiera również wskazówki, dzięki którym sprawdzimy, czy nasza domena jest bezpieczna i co możemy samodzielnie zrobić, aby nasze e-maile spełniały najważniejsze standardy bezpieczeństwa.

Raport zawiera informacje przydatne dla osób, które zajmują się e-mail marketingiem i są zainteresowane podniesieniem poziomu bezpieczeństwa sowich wysyłek do potencjalnych klientów.

Wyniki polskich fintechów

Zespół EmailLabs sprawdził czy i jakie zabezpieczenia stosują najpopularniejsze fintechy w Polsce. Niestety aż 70 proc. z nich naraża konsumentów na ryzyko kradzieży danych za pomocą phishingu, najczęściej nieświadomie. Większość z nich (81%) ma wdrożone jedynie zabezpieczenie SPF, z czego do minimalnej ochrony potrzebujemy uwierzytelnienia SPF i DKIM.

– Wyniki badania są zaskakujące – polskie firmy z branży fintech nie chronią swoich klientów w należyty sposób. Mało kto jest świadomy istnienia relatywnie prostych zabezpieczeń, jakie można zastosować chociażby konfigurując domenę – mówi Katarzyna Garbaciak, Dyrektor Zarządzająca w EmailLabs.

-Raport jest nie tylko audytem, ale i zawiera garść praktycznych wskazówek, jak można sprawdzić ustawione uwierzytelnienia i poprawić poziom zabezpieczeń – dodaje.

EmailLabs - raport

E-mail: skuteczny, ale podatny na ataki kanał komunikacji

Cyber-zagrożenia są zjawiskiem powszechnym – tylko w ubiegłym roku aż 76% firm przyznało, że padło ofiarą ataku phishingowego (badanie Proofpoint, globalnej firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem). Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod firmę w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia odbiorców do określonych działań. Najczęściej jest dokonywany za pośrednictwem kanału e-mailowego. Phishing finansowy, który ma na celu wyłudzenie pieniędzy, stanowi aż 43,9% wszystkich tego typu ataków (Kaspersky Lab).

Dlaczego hakerom udaje się przechwycić wrażliwe dane? Przyczyny powinniśmy doszukiwać się w słabym zabezpieczeniu poczty elektronicznej. Nie każdy wie, że może samodzielnie ustawić odpowiednie zabezpieczenia i zminimalizować szanse na feralny atak. A konsekwencje phishingu są bardzo bolesne – poza czarnym PR-em (media chętnie poinformują o wpadce firmy) – należą do nich utrata reputacji i zaufania klientów, a w konsekwencji… spadek przychodów, co potwierdzają same firmy będące ofiarami ataków.

Pobierz pełny Raport Bezpieczeństwa E-Mail 2020 i sprawdź, jak możesz rozwiązać problem z zabezpieczeniem wysyłek e-mail.

/materiał partnera