Wystarczy, że niesłyszący klient na początku spotkania nawiąże połączenie wideo z tłumaczem języka migowego. Można to zrobić przy użyciu swojego telefonu – wystarczy uruchomić przeglądarkę, wejść na stronę pkobp.pl/migam i kliknąć przycisk „Połącz z tłumaczem”. Tłumacz pośredniczy w kontakcie klient – pracownik i przekłada język migowy na polski mówiony i odwrotnie.

PKO Bank Polski wprowadza udogodnienia dla osób Głuchych

Usługa tłumacza online jest dostępna dla klientów w godzinach pracy oddziałów. Na spotkanie z udziałem tłumacza polskiego języka migowego nie trzeba wcześniej się umawiać. Korzystanie z połączenia Migam wymaga dostępu do Internetu i może wiązać się z opłatą za wykorzystany pakiet transmisji danych. Połączenia wideo możliwe są na urządzeniach z Androidem od wersji 6.

Szacuje się, że kilkaset tysięcy osób w Polsce, to osoby z dysfunkcją słuchu. Biorąc pod uwagę fakt, że PKO Bank Polski jest największym bankiem w Polsce, zrzeszającym prawie 10 mln klientów, to tego typu wdrożenie było krokiem bardzo pożądanym. Stało się to możliwe dzięki współpracy z firmą Migam, która na rynku działa od 2011 roku. Spółka na początku rozwijała bezpłatny słownik do nauki języka migowego, następnie opracowała takie projekty jak podręczniki do nauki języka migowego, szkolenia z języka migowego czy właśnie wspomniany tłumacz online.

PKO nie jest jedynym bankiem, który wprowadził udogodnienia dla osób Głuchych. Wcześniej w podobnym kierunku poszły mBank, ING Bank Śląski, czy Santander Bank Polska. Pierwszym bankiem otwierającym się na niesłyszących był Santander (wtedy jeszcze BZ WBK), który umożliwił osobom Głuchym kontakt z konsultantem z poziomu bankowości elektronicznej. Z kolei w sierpniu 2016 roku podobną usługę uruchomił mBank, który dodatkowo zaoferował obsługę Głuchych klientów w swoich placówkach.

/Rafał Tomaszewski