To kolejne, obok asystenta firmowego i e-sklepu, udostępnione w ostatnim czasie narzędzie, które wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w codziennej pracy. Wcześniej największy bank w Polsce wprowadził także możliwość rejestracji firmy w CEIDG z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO oraz całkowicie zdalne otwarcie rachunku firmowego.

e-Księgowość w PKO Banku Polskim

Podobną funkcjonalność w listopadzie zeszłego roku uruchomił także Santander Bank Polska. Hiszpańska grupa połączyła siły z inFaktem i stworzyła platformę dedykowaną jednoosobowym działalnościom gospodarczym. Można z niej korzystać zarówno z poziomu bankowości internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Z e-Księgowości od PKO Banku Polskiego mogą korzystać także nieco większe działalności. Aplikacja umożliwia samodzielne prowadzenie systemu finansowo-księgowego firmy zintegrowanego z innymi usługami bankowości elektronicznej. Korzystając z dostępnych danych, apka podstawia je do faktury i ogranicza zaangażowanie klienta do minimum. System zapewnia przechowywanie kompletu dokumentów, niezbędnych do zamknięcia miesiąca księgowego oraz utworzenia deklaracji, m.in. JPK VAT, które w łatwy sposób można podpisać, wysłać do Urzędu oraz pobrać poświadczenie odbioru. Dzięki integracji z serwisem transakcyjnym iPKO aplikacja umożliwia dostęp do płatności dokonywanych z rachunku firmowego, raportów zarządczych (raport Przychody i Rozchody), zestawień i analiz dochodowości sprzedaży.

Cyfrowa transformacja PKO Banku Polskiego wciąż postępuje. Bank nie przestaje rozwijać swojej aplikacji mobilnej, która już drugi rok z rzędu została wybrana najlepszą aplikacją bankową na świecie. IKO zostało wyróżnione przez prestiżowy brytyjski magazyn Retail Banker International. Warto też wspomnieć o nowych metodach rekrutacji pracowników – największy polski bank wykorzystuje w tym celu chatboty, które wspierają rekruterów.