To efekt wyłączenia Invobilla przez jego operatora – Krajową Izbę Rozliczeniową. Usługę ma zastąpić ulepszona wersja, czyli Qlips. Przypomnijmy, że docelowo Invoobill miał służyć do wygodnego opłacania rachunków z poziomu bankowości internetowej. Niestety, ale rozwiązanie trzeba było aktywować nie tylko w banku, ale także u dostawcy – na przykład kablówki, internetu, czy energii elektrycznej. Co więcej usługę oferowała zbyt mała liczba dostawców.

Invoobilla zastąpi Qlips

Wyłączenie usługi Invoobill w PKO Banku Polskim odbędzie się w dwóch etapach:

  • 1 stycznia 2019 r. zostanie wyłączona możliwość aktywacji usługi invoobill. Płatności wystawione przez Dostawców do 31 grudnia 2018 r. będzie można opłacać do 28 lutego 2019 r.,
  • 1 marca 2019 r. usługa nie będzie dostępna w serwisie iPKO, a zawarte przez klientów porozumienia zostaną anulowane.

KIR rezygnuje z Invoobila, który okazał się niewypałem. Zastąpi go wersja 2.0, czyli Qlips. Nowy system ma sprawić, że opłacanie rachunków z poziomu bankowości elektronicznej stanie się naprawdę wygodne. Qlipsa wystarczy aktywować w banku, a nie także u poszczególnych dostawców. Rachunki mają trafiać prosto do e-bankowości, gdzie będzie można je opłacać zaledwie kilkoma kliknięciami. Qlips działa już w kilku innych bankach – na przykład w ING Banku Śląskim i Banku Millennium.

Przypomnijmy, że kilka dni temu PKO Bank Polski podpisał list intencyjny z KIR-em i PGNiG w sprawie wdrożenia usług MojeID, mSzafir, WebPOS Paybynet i właśnie Qlips. Szczególną uwagę warto zwrócić na rozwiązanie MojeID, które pozwoli na elektroniczne potwierdzanie tożsamości i łatwy dostęp do usług on-line, także tych wymagających silnego uwierzytelniania. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.