Nowe funkcje i usługi, z jakich od niedawna mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej, to m.in.: tryb dyskretny (ukrywanie salda), nowa odsłona kantoru internetowego, podpowiadanie strefy parkowania w wybranych miastach, bardziej szczegółowa analiza wydatków przez Asystenta głosowego oraz usługi dodatkowe, np. Telemedycyna, Bezpieczny Ekran, Bezpiecznie w Internecie, kody do Multikina.

8 mln aktywnych aplikacji IKO od PKO BP

Wśród wdrożeń zaplanowanych w IKO w najbliższej przyszłości jest m.in.: czat z konsultantem, możliwość złożenia reklamacji, zakup i obsługa ubezpieczenia na życie i wniosek o karty kredytowe dla klientów firmowych.

W ciągu ponad 11 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2016 –11,5 mln, w 2019 – 170 mln, zaś w całym roku 2023 było ich już ponad 859 mln – czytamy w komunikacie PKO BP.

Średnio codziennie w IKO realizowanych jest prawie 2,7 mln różnych operacji finansowych. Najczęściej użytkownicy płacą BLIKIEM w internecie – to 29 proc. ze wszystkich transakcji, robią przelew na rachunek (20 proc.) oraz przelew na telefon (16 proc.). Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie 9 razy w każdej sekundzie, co minutę zlecają 361 przelewów, a w ciągu doby bank notuje 32 mln interakcji, czyli dotknięć ekranu smartfona w aplikacji.

Dużą popularnością wśród klientów cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 56 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie.