W ciągu siedmiu lat użytkownicy IKO wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Pierwszy milion aktywnych aplikacji został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta wzrosła do prawie 4,5 mln. Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce – czytamy w komunikacie PKO BP.
Co nowego pojawi się w aplikacji IKO?
W ciągu 7 lat użytkownicy wykonali za pomocą aplikacji IKO 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 170 przelewów, co godzinę logują się do aplikacji 113 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 9,4 mln tapnięć.
W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w aplikacji m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty.
Planowane są kolejne wdrożenia jak płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych. W najbliższych tygodniach zostanie także uruchomiony w IKO asystent głosowy (Talk to IKO), czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą poleceń wydawanych głosem. Z podobnego rozwiązania mogą korzystać między innymi klienci ING Banku Śląskiego, który udostępnił w swojej aplikacji Asystenta Google. Podobne rozwiązanie w oparciu o Google Assistant pojawiło się także w aplikacji Banku Pekao – PeoPay.