Klienci PKO mogą potwierdzać na ekranie dotykowym takie operacje, jak wpłata i wypłata gotówki w PLN i w walutach wymienialnych oraz polecenie przelewu w PLN. Ekrany dotykowe są wykorzystywane przez doradców także do edukowania klientów i prezentowania możliwości serwisu transakcyjnego iPKO.

Ekrany dotykowe dostępne w 56 placówkach PKO BP

Rozwiązanie zostało przygotowane przez PKO we współpracy z firmą Nanovo. W komunikacie czytamy, że bank pracuje nad rozszerzeniem katalogu usług, do których wykorzystywane będą ekrany. Klienci akceptujący swoje dyspozycje na ekranie dotykowym mogą otrzymać potwierdzenie ich realizacji na adres e-mail lub w tradycyjnej formie papierowej. Jak widać ciężko całkowicie zrezygnować z papieru.

Niemniej PKO BP od kilku lat wprowadza rozwiązania, które mają faktycznie ograniczyć ilość zużywanego papieru. Istotną zmianą było wdrożenie w oddziałach banku w 2017 roku autoryzacji 23 operacji kodem z SMS, bez konieczności składania podpisu.

Kolejne rozwiązania mające przynieść redukcję zużycie papieru to między innymi możliwość przesyłania do banku wybranych dokumentów np. – skan polisy ubezpieczeniowej do kredytu hipotecznego, legitymacji studenckiej, wdrożenie 40 różnych typów dyspozycji, jak np. pełnomocnictwo do rachunku bankowego, dyspozycja zastrzeżenia dokumentu, dyspozycja na wypadek śmierci i udostępnienie ich klientom w serwisie iPKO oraz ograniczanie korespondencji papierowej do klientów na rzecz elektronicznej. To wszystko pozwoliło na istotną redukcję wykorzystywanego papieru. W pierwszej połowie 2019 roku bank kupił o ponad 50% mniej pudeł niż w analogicznym okresie 2016 roku.