Nowe rozwiązanie będzie dostępne we wszystkich sklepach (internetowych i stacjonarnych) w Polsce i na świecie, które akceptują BLIKA, a także w e-sklepach oferujących opcję „Płacę z iPKO”.
Robiąc zakupy w sieci należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności, a następnie skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. Natomiast podczas zakupów stacjonarnych, płacąc BLIKIEM, przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.
Ruszają odroczone płatności od PKO BP
Na początek klienci PKO BP będą mogli korzystać z bezpłatnego odroczenia płatności za zakupy o 30 dni. Docelowo ma pojawić się także możliwość rozłożenia transakcji na raty. Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej użytkownika, obecnie jest to maksymalnie 1 tys. zł.
Jak aktywować usługę „PKO Płacę później”? Aktywacja jest dostępna zarówno w aplikacji mobilnej IKO, jak i w serwisie internetowym iPKO. Pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient musi zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. Usługę można również aktywować w dowolnym oddziale banku oraz na infolinii.
W aplikacji IKO i serwisie iPKO można sprawdzić kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji oraz datę najbliższej spłaty. Klient może dokonać spłaty samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Należność jest pobierana po 30 dniach ze wskazanego w czasie aktywacji rachunku. Bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie.
To pierwsza usługa BNPL wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce. Nad odroczonymi płatnościami pracuje już także Bank Pekao, najprawdopodobniej we współpracy z fintechem Tpay. Decyzja o ich wdrożeniu ma zapaść najwcześniej w przyszłym roku.
Z kolei Bank Millennium wspólnie z Polskim Standardem Płatności, operatorem BLIKA, uruchomił pilotaż usługi BNPL o nazwie „BLIK Płacę Później”. W przyszłym roku nowe rozwiązanie od BLIKA ma być dostępne dla wszystkich klientów Millennium. Planowany jest także debiut usługi w kolejnych bankach.