Głównym celem wdrożenia platformy workai jest zapewnienie efektywnego przepływu informacji wewnątrz organizacji oraz pomiędzy pracownikami. Z nowym rozwiązaniem opartym na chmurze, pracownicy banku będą mieć łatwy i szybki dostęp do informacji – również w wersji mobilnej. Nowa platforma usprawni zarządzanie informacjami w wielu kanałach.

W zeszłym roku Microsoft nawiązał partnerstwo z Chmurą Krajową (która powstała m.in. z inicjatywy PKO BP), w ramach której amerykański gigant ma zainwestować w Polsce 1 mld USD. Dzięki temu partnerstwu nad Wisłą powstaje region przetwarzania danych Microsoft w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dodatkowo Microsoft ogłosił niedawno, że do końca 2022 roku dane europejskich klientów ich usług chmurowych będą przetwarzane i przechowywane wyłącznie na terenie Unii Europejskiej. Dane będą przechowywane w 13 krajach Starego Kontynentu – w tym także w Polsce.

Współpraca PKO BP, workai i Microsoft

Nowe narzędzie to również znacznie łatwiejsze dotarcie z odpowiednimi informacjami we właściwym czasie, do właściwej grupy odbiorców. Dzięki personalizacji i zaawansowanej analityce pracownicy otrzymają dokładnie takie treści, które są dla nich istotne. Platforma zapewni inteligentne wyszukiwanie i User Experience. Jej głównym celem jest usprawnienie komunikacji wewnętrznej, zarządzania wiedzą, a wykorzystanie technologii mobilnych i sztucznej inteligencji, wpłynie na wzmocnienie zaangażowania pracowników – czytamy w komunikacie.

– Oferujemy pracownikom doświadczenia cyfrowe na poziomie, z jakim mają do czynienia, korzystając z aplikacji konsumenckich. Pierwszym krokiem było wdrożenie SAP SuccessFactors, kompleksowego systemu wspierającego cykl życia pracownika, drugim platforma Teams do efektywnej komunikacji. Kolejnym rozwiązaniem jest workai – w pełni funkcjonalna platforma Digital Employee Experience – mówi Adam Marciniak, wiceprezesa Zarządu PKO Banku Polskiego.

Pierwszy w Polsce bank w chmurze Azure

Wdrożenie platformy workai jest jednym z pierwszych w Polsce wdrożeń w chmurze obliczeniowej Microsoft Azure realizowanym w instytucji finansowej. Otwarcie na rozwiązania chmurowe jest efektem strategicznej współpracy PKO Banku Polskiego, Operatora Chmury Krajowej oraz Microsoftu.

Już na początku pandemii COVID-19 PKO Bank Polski, we współpracy z Microsoft oraz Accenture zrealizował projekt kompleksowego wdrożenia Microsoft Teams, co wpłynęło na zmianę modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i usprawnienie komunikacji zespołowej. Wdrożenie workai, dzięki integracji z Microsoft Teams, jeszcze efektywniej odpowiada na wyzwania pracy zdalnej oraz hybrydowej, łącząc współpracę z wielokanałową komunikacją wewnętrzną.