Telemedico to polski startup, który rozwija platformę telemedyczną w modelu B2B. Dzięki niej klienci korporacyjni, m.in. firmy ubezpieczeniowe, mogą rozszerzyć swoją ofertę o usługi medyczne. W ramach platformy Telemedico oferuje przede wszystkim dostęp do lekarzy, triażu opartego o sztuczną inteligencję, zarządzanie przepływem pacjentów, a także zapisy na wizyty oraz badania lekarskie i diagnostyczne.

Co oferuje Telemedico?

Założona w roku 2014 przez Pawła Sieczkiewicza firma jest obecna na 14 rynkach, a za jej pośrednictwem lekarze z kilku kontynentów prowadzą ponad 100 tys. konsultacji miesięcznie. Z usług polskiego startupu korzysta ponad 50 klientów korporacyjnych – przede wszystkim firmy ubezpieczeniowe, m.in. Allianz, AXA, Compensa, Metrored, PZU i Tu Zdrowie. W Polsce Telemedico oferuje też konsultacje w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, finansowanej przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Klienci korporacyjni Telemedico mają dostęp do sieci ponad 600 lekarzy, mówiących w 10 językach (m.in. polskim, angielskim, hiszpańskim, portugalskim, rosyjskim, tureckim i arabskim). Uruchomienie platformy zajmuje przeciętnie 48 godzin, a w efekcie klienci zyskują własne portale dla pacjentów (oferowane w modelu white-label), konsultacje lekarskie online, przechowywanie dokumentacji medycznej, narzędzia do zapisów i organizacji wizyt i badań lekarskich, a także narzędzia do automatycznego triażu i wstępnej diagnozy medycznej.

Startup Telemedico pozyskuje 25 mln złotych na rozwój

Teraz Telemedico pozyskało 25 mln złotych (5,5 mln euro) w rundzie inwestycyjnej (Seria A), której przewodziły fundusze PKO VC oraz UNIQA Ventures. W rundzie wzięły udział także Adamed i Flashpoint Venture Capital, a także dotychczasowy inwestor – Black Pearls VC.

Pozyskane środki pomogą w dalszej międzynarodowej ekspansji Telemedico – zarówno umocnieniu pozycji w 14 krajach Europy oraz Ameryki Łacińskiej, w których firma jest obecna. Startup planuje też wystartować na kolejnych rynkach, oferując telemedycynę w kolejnych językach – m.in. francuskim, greckim, niemieckim, rumuńskim i włoskim.

Telemedico planuje także powiększyć warszawski zespół o kilkadziesiąt nowych osób, w tym country managerów na europejskich rynkach, specjalistów od marketingu, produktu, a także deweloperów.

Telemedycyna na fali wznoszącej

– Platforma Telemedico obsługuje obecnie ponad 100 tysięcy konsultacji miesięcznie. Pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła rozwój telemedycyny i jej masową adopcję. Ten trend będzie trwał dalej w nadchodzących miesiącach. Dzięki pozyskanemu finansowaniu, Telemedico będzie mogło pomagać w obsłudze jeszcze większej liczby pacjentów z całego świata, poprawiając dostępność usług medycznych tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne. Planujemy też poszerzyć naszą działalność o współpracę z aptekami internetowym, bankami i firmami farmaceutycznymi, tak by oferować pacjentom jeszcze więcej usług na wyższym poziomie – mówi Paweł Sieczkiewicz, założyciel i CEO Telemedico.

– Sektorowi telemedycyny przyglądaliśmy się od dłuższego czasu. Wielokrotnie wskazywaliśmy go jako głównego beneficjenta zachodzących w ostatnich latach zmian technologicznych, demograficznych czy prawnych. Jednak mimo sprzyjających czynników, potencjał segmentu pozostawał w dużej mierze niewykorzystany. Dopiero pandemia koronawirusa stała się katalizatorem kluczowych przemian w świadomości lekarzy oraz samych pacjentów – mówi Krzysztof Tokarski, Dyrektor Departamentu Inwestycji Alternatywnych w PKO TFI.

– Młody, ale bardzo doświadczony, zespół Telemedico udowodnił, że potrafi zbudować skuteczny model operacyjny i stać się liderem polskiego rynku podmiotów „pure play telemedicine”. Jestem przekonany, że spółka przy wsparciu inwestorów bieżącej rundy, będzie w stanie skutecznie zaadaptować swoje rozwiązanie również za granicą. Liczę, że nasze zaangażowanie przyczyni się do przyspieszenia tempa rozwoju Telemedico i pozwoli jej stać się liderem sektora telemedycyny w skali całej Europy – dodaje.