Z nowych udogodnień w systemie sprzedaży biletów podróżni korzystają już od 5 sierpnia. W komunikacie PKP Intercity czytamy, że tego dnia weszła w życie zmiana w regulaminie, która między innymi skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu.
Rezerwacja przez aplikacje mobilne
PKP Intercity ukończyło także prace nad udostępnieniem rezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta – również dostępna od 5 sierpnia 2020 roku – jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia – wyjaśnia PKP Intercity w komunikacie.
Od 4 czerwca 2020 roku obowiązuje rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów. Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym jest wymagane posiadanie rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. PKP Intercity już z początkiem czerwca wprowadziło możliwość nabycia rezerwacji miejsca poprzez stronę internetową, także do biletów kupionych w innych kanałach sprzedaży.
W związku z pandemią koronawirusa w pociągach PKP Intercity może podróżować tylko tylu pasażerów ile jest miejsc siedzących. Przewoźnik stawia także na rozwój płatności bezgotówkowych, a w kwietniu w pociągach PKP Intericty i Kolei Dolnośląskich pojawiło się w sumie 1 tys. nowych mobilnych terminali, zintegrowanych z urządzeniami konduktorskimi.
/RT