12 października 2017, 09:00:V edycja Marketing Progress - Kino Nowe Horyzonty, Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, Polska

Płatność za jeden uśmiech

Płatność za jeden uśmiech.

Chiny nie od dzisiaj jawią się jako rynek, na którym innowacje w finansach kwitną jak grzyby po deszczu. Teraz w Państwie Środka poszli o krok dalej – najnowsze rozwiązanie umożliwia płacenie za pomocą uśmiechu.

Za tą nowinkę odpowiada Ant Financial z grupy Alibaba. Usługa „smile to pay” dostępna jest w KFC w chińskim mieście Hangzhou. Na razie znajduje się w fazie testów.

Czytaj także: Już oficjalnie! iPhone 8 zostanie zaprezentowany 12 września

Smile to pay – jak to działa?

Do dokonania płatności użytkownik nie potrzebuje nawet smartfona. Wystarczy podejść do ekranu, uśmiechnąć się i podać swój numer telefonu (opcjonalne, ze względów bezpieczeństwa). Tak, to takie proste. Oczywiście wcześniej należy zarejestrować się w aplikacji Alipay i włączyć funkcję rozpoznawania twarzy.

Panel w KFC wyposażony jest w kamerę 3D, która umieszczona jest przy panelu dotykowym, na którym kompletujemy zamówienie. Wybieramy co chcemy zjeść, następnie dokonujemy wyboru metody płatności, a potem wystarczy się uśmiechnąć i zamówienie zostaje opłacone. Brzmi niesamowicie prosto, prawda? Ale czy właśnie nie tak powinny wyglądać płatności?

Rozwiązanie smile to pay zostało po raz pierwszy pokazane już 2 lata temu na konferencji IFA w Niemczech. Wtedy za prezentacje odpowiadał sam prezes Alibaby, czyli Jack Ma. Alibaba korzysta z technologii nazywanej Face ++ od chińskiego startupu Megvii. Dzięki temu rozwiązaniu Megvii zebrał ponad 150 mln USD od inwestorów, wśród których oprócz Alibaby znalazł się między innymi Foxconn.

Ciekawe jak teraz odpowie inny chiński gigant, czyli Tencent. WeChat Pay od Tencenta osiąga bowiem bardzo dobre wyniki w Państwie Środka i wątpliwe aby pozwolił firmie Jacka Ma na uzyskanie tak dużej przewagi. Klienci mogą tylko zacierać ręce, bo im większa konkurencja, tym lepsze rozwiązania na rynku.

/Rafał Tomaszewski

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone