– Klienci ING Banku Śląskiego, posiadający karty debetowe Visa, mogą już szybko, wygodnie i bezpiecznie płacić telefonem za pomocą aplikacji Google Pay. Umożliwia ona zarówno płatności zbliżeniowe w punktach handlowo-usługowych, jak i płatności wewnątrz wybranych aplikacji. ING Bank Śląski jest piątym bankiem w Polsce, który oferuje to rozwiązanie użytkownikom wydawanych przez siebie kart Visa. Banki udostępniające płatności Visa poprzez Google Pay stosują system tokenizacji Visa, dzięki któremu możliwe jest dokonywanie wygodnych i bezpiecznych płatności bez względu na wykorzystywane urządzenie oraz kanał płatności.

Jak używać Google Pay?

„Wdrożenie mobilnych płatności Visa za pomocą Google Pay przez ING Bank Śląski – znaczącego gracza na polskim rynku finansowym – to bardzo dobra wiadomość dla kolejnej, licznej grupy użytkowników kart Visa” – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. „Polacy są otwarci na korzystanie z innowacyjnych rozwiązań płatniczych, a zbliżeniowo z Visa swoimi smartfonami mogą już płacić klienci łącznie 10 banków w Polsce. Możemy więc uznać, że pod względem dostępności, mobilne płatności zbliżeniowe Visa stały się już w naszym kraju powszechne” – dodaje Adrian Kurowski.

Czytaj także: Tokeny od VISA: CyberSource Token Management Service

Google Pay na Android KitKat 4.4

Google Pay pozwala na dokonywanie płatności za pomocą urządzeń mobilnych z systemem Android w wersji KitKat 4.4 lub nowszej. Kartami Visa zapisanymi w Google Pay można płacić w terminalach zbliżeniowych w Polsce (ponad 566 tys. ) oraz w całej Europie, a także w wybranych aplikacjach mobilnych. Nad bezpieczeństwem rozwiązania czuwa system tokenizacyjny Visa, dzięki któremu dane karty w procesie przetwarzania transakcji są zastępowane tokenem płatniczym.

Użytkownicy kart Visa płacący za pośrednictwem Google Pay mogą liczyć na takie same korzyści, jakie mają zapewnione podczas tradycyjnego posługiwania się debetowymi i kredytowymi kartami Visa – m.in. ochronę przed odpowiedzialnością za transakcje nieuprawnione czy możliwość skorzystania z procedury chargeback.

Czytaj także: Tokenizacja: co to jest token i do czego służy?

ING Bank Śląski jest kolejnym bankiem – obok Banku Zachodniego WBK, eurobanku, mBanku oraz Nest Banku – który wdrożył tokenizację Visa i umożliwił swoim klientom dokonywanie płatności mobilnych kartami Visa za pomocą Google Pay. Z systemu tokenizacyjnego Visa korzysta również Bank Millennium, który – jako pierwszy bank w Europie – oparł na nim swoje własne rozwiązanie do mobilnych płatności zbliżeniowych Visa.

90% wierzy, że będzie płacić mobilnie

„Wyniki przeprowadzonych na nasze zlecenie badań pokazują, że prawie 9 na 10 Polaków dokonało już płatności zbliżeniowej, a niemal 90% z tej grupy wierzy, że w ciągu trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych. Dzisiaj jest to łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej” – dodaje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Czytaj także: Visa i grecki bank NBG testują biżuterię z funkcją płatniczą

Tokenizacja Visa stanowi fundament dla dalszego dynamicznego rozwoju cyfrowych innowacji płatniczych. Podnosi ona poziom bezpieczeństwa i wygody płatności, bez względu na wykorzystywane urządzenie oraz sposób dokonywania transakcji. Dzięki tokenizacji, partnerzy Visa mogą łatwo i szybko udostępniać konsumentom nowoczesne rozwiązania płatnicze dostarczane przez zewnętrzne firmy.

Netflix i tokeny od Visa

Poza wydawcami, z tokenizacji Visa korzystają również detaliści przechowujący dane płatnicze klientów – np. działający w Polce serwis streamingowy Netflix. Już dzisiaj technologia ta umożliwia bezpieczne i wygodne zakupy z użyciem dowolnego urządzenia połączonego z internetem – smartfonu, tabletu czy urządzenia ubieralnego. W niedalekiej przyszłości dzięki tokenizacji możliwe stanie się wygodne płacenie z poziomu samochodów czy przy użyciu urządzeń domowych, a dzięki współpracy Visa z firmą IBM, aż 20 mld urządzeń połączonych z internetem będzie mogło zostać zmienionych w potencjalne punkty sprzedaży.

  1. Narodowy Bank Polski, Informacja o kartach płatniczych III kwartał 2017 r., grudzień 2017 r.
  2. Dane pochodzą z badanie Digital Payments Study, zrealizowanego na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach, w tym w Polsce. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

/VISA