Wzrost płatności bezgotówkowych i zwiększenie zainteresowania aplikacją mobilną Autopay Banku Pocztowego – to tendencje, jakie w ostatnich miesiącach zaobserwowała Poczta Polska. Największy pod względem liczby płatności kartą wzrost miesiąc do miesiąca nastąpił w Poczcie w marcu bieżącego roku. Zauważalne jest większe zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi za przesyłki pobraniowe u kurierów Poczty Polskiej, gdzie odnotowano wzrost liczby wykonanych płatności kartą o ponad 118 % w porównaniu do 2019 r.

Wzrost popularności płatności bezgotówkowych w Poczcie Polskiej

Klienci Banku Pocztowego mogą płacić zbliżeniowo, korzystając z Garmin Pay, GooglePay i Apple Pay. Bank oferuje także aplikację mobilną EnveloBank. W okresie pandemii wprowadzono dodatkowe udogodnienia dla klientów, np. posiadaczom iPhone’ów udostępniono autoryzację za pomocą technologii FaceID, czyli możliwości logowania i zatwierdzania przelewów poprzez biometryczne rozpoznawanie twarzy klienta.

– Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, a my, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, proponujemy rozwiązanie proste i zarazem przyjazne użytkownikom. Liczymy, że zapewnią nam one zadowalające rezultaty biznesowe. Płatności bezgotowkowe są wygodne i bezpieczne, zachęcamy naszych klientów do tej formy zapłaty, oferując cały wachlarz możliwości – od karty płatniczej po coraz popularniejszego BLIKA – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

W ramach współpracy Poczty z Bankiem Pocztowym na tabletach listonoszy została wgrana aplikacja Mobilny Bankowiec, która ma pomóc w dotarciu do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Aplikacja pozwala zbierać leady do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Wypełnienie formularza jest proste i nie zajmuje wiele czasu. Wystarczy, że potencjalny klient poda listonoszowi swój nr PESEL, imię, nazwisko i numer telefonu. Wypełniony przez listonosza formularz trafi do przedstawiciela Banku, który skontaktuje się z klientem celem przedstawienia szczegółowej oferty kredytowej.