Poczta Polska oferuje możliwość skorzystania z wielu usług, w przypadku których wystarczy złożyć zlecenie przez internet lub w placówce pocztowej. Dla niektórych z nich konieczne jest potwierdzenie tożsamości, dlatego dla osób korzystających z opcji online Poczta udostępniła możliwość potwierdzenia profilem zaufanym.

Poczta Polska oferuje usługi bez wychodzenia z domu

Zamówienie wybranych usług zajmuje tylko tyle, ile wypełnienie krótkiego formularza dostępnego na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/. Wystarczy wybrać usługę, zalogować się do profilu zaufanego oraz wypełnić formularz zlecenia usługi. Poczta Polska na wskazany adres e-mail przekaże potwierdzenie świadczenia danej usługi – czytamy w komunikacie.

Za pomocą profilu zaufanego można potwierdzić swoją tożsamość przy korzystaniu z takich usług jak eINFO:awizo, polecony do skrzynki, doręczenie na życzenie, czy przechowywanie przesyłek. Pierwsza z nich to bezpłatne rozwiązanie umożliwiające otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej. Informacje o awizacji przesyłki Poczta wysyła SMSem albo mailem w zależności od rodzaju kanału jaki wybierze klient.

Z kolei usługa polecony do skrzynki polega – jak sama nazwa wskazuje – na wrzucaniu przesyłek poleconych do skrzynki na listy adresata. Dodatkowo Poczta Polska może informować klientów, że adresowana przesyłka polecona została doręczona. Wystarczy, że w momencie składania żądania klient poda swój numer telefonu albo adres e-mail.

Co oferują inne rozwiązania? Doręczenie na życzenie to usługa, która umożliwia klientom ponowne doręczenie awizowanej przesyłki poleconej. Natomiast dzięki opcji przechowywaniu przesyłek korespondencja klientów może spokojnie czekać na odbiór w placówce pocztowej. Poczta może ją przechowywać nawet cztery tygodnie po pierwszej próbie doręczenia.