Rozwój transgranicznego handlu internetowego między Azją i Europą to ogromna szansa dla operatorów pocztowych działających w tym regionie. Poczta Polska wykorzystując położenie naszego kraju na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, dąży do tego, by stać się kluczowym elementem nowego ładu kształtującego się na światowym rynku logistycznym.

Współpraca Polski i Chin

– Nasze doświadczenia z dotychczasowej współpracy w zakresie dostarczania przesyłek e-Commerce na teren 32 krajów europejskich wskazują, że obydwaj narodowi operatorzy są rzetelnymi partnerami i chcą systematycznego zwiększania wolumenów obsługiwanych przez Pocztę Polską – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej, który ze strony Poczty wraz z członkiem Zarządu Tomaszem Dąbrowskim był sygnatariuszem porozumienia.

Dalsza współpraca z Pocztą Chińską, oprócz bezpośredniego zwiększania przychodów polskiego operatora wyznaczonego, może stać się istotnym elementem rozwoju systemu logistycznego oraz pozyskiwania know-how w relacjach z krajami azjatyckimi, które są potencjalnym obszarem coraz większej aktywności Poczty Polskiej.

Ekspansja zagraniczna Poczty Polskiej to jeden z trzech filarów strategii rozwoju na lata 2018-2022. Celem Spółki jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Europą i stworzenie hubu logistycznego dla między innymi międzynarodowego eCommerce.

Poczta Polska/AS