Rozwiązanie zostało wprowadzone na czas pandemii koronawirusa – pod koniec kwietnia bieżącego roku. Dzięki eSkrzynce można było odbierać lity polecone na mailu, bez konieczności kontaktu z listonoszem, czy wizyty w placówce pocztowej. Teraz Poczta Polska informuje o zakończeniu wsparcia dla nowej usługi.

Koniec usługi eSkrzynka od Poczty Polskiej

-Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych z dniem 30 września 2020 roku upływa termin świadczenia usługi pocztowej przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej na etapie doręczania. Dzień 30 września będzie ostatnim dniem doręczania do adresatów korespondencji w formie skanu do eSkrzynki – informuje Poczta Polska w komunikacie rozesłanym do klientów.

– Zgodnie z regulaminem dokument elektroniczny będzie dostępny w eSkrzynce przez 60 dni po jego zamieszczeniu. Pod 30 września 2020 r. realizowana będzie jeszcze obsługa korespondencji papierowej w zakresie dostarczenia przesyłki fizycznej po miesięcznym okresie przechowywania – dodaje Poczta Polska.

Przy starcie usługi eSkrzynka w kwietniu bieżącego roku Poczta Polska i Ministerstwo Cyfryzacji informowały, że rozwiązanie w obecnej formule będzie dostępne właśnie do 30 września bieżącego roku. Wypada mieć nadzieję, że już niedługo doczekamy się kolejnego rozwiązania, dzięki któremu listy polecone będziemy mogli odbierać bez wychodzenia z domu.

/RT