Podczas rozmowy telefonicznej z pracownikiem banku oszust podał się za właściciela rachunku bankowego. Podał jego dane osobowe i poprosił o zmianę danych dostępowych do konta. To dało mu możliwość wyprowadzenia pieniędzy za pomocą przelewu. W ten sposób ukradł 150 tys. złotych – czytamy w komunikacie Policji.

Policja ostrzega przed nową metodą oszustów

Do jednego z banków zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako właściciel konta. Poinformował pracownika banku, że ma problem z zalogowaniem się na swój rachunek. W trakcie weryfikacji danych mężczyzna oświadczył, że nie zgadza się numer telefonu znajdujący się w bazie i podał nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do autoryzacji. Na tym rozmowa się zakończyła.

Po dwóch dniach, do banku, osobiście zgłosił się prawdziwy właściciel konta, chcąc uzyskać pomoc, gdyż faktycznie nie mógł się zalogować na swoje konto. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że hasło dostępowe do jego konta zostało zmienione, a z konta zniknęło 150 tysięcy złotych.

Policjanci apelują o zachowanie najwyższych środków ostrożności, zwłaszcza w przypadku internetowej obsługi kont bankowych. Pamiętajmy, oszuści są bezwzględni i wykorzystują wszystkie preteksty, aby wyłudzić pieniądze. Po zaksięgowaniu środków na swoich kontach natychmiast dokonują ich wypłaty – czytamy w komunikacie.