23 listopada 2017, 09:00:IT w Administracji GigaCon - Hotel Courtyard, ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa, Polska

Polacy liderami bankowości mobilnej w Europie

Polacy liderami bankowości mobilnej w Europie.

Z badania „Finansowy Barometr ING” wynika, że Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej.

Choć Polacy nieznacznie rzadziej niż mieszkańcy Europy posiadają urządzenia mobilne, to równocześnie aktywniej od innych używają ich do wykonywania operacji bankowych. Dwie trzecie (65%) posiadaczy urządzeń mobilnych w Polsce deklaruje, że skorzystało chociaż raz z bankowości mobilnej. Pod tym względem Polacy wyprzedzają mieszkańców wszystkich europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu m.in. Niemcy (38%), Francja (57%), Wielka Brytania (57%) czy Hiszpania (64%). Bardziej aktywni od Polaków okazali się tylko Turcy (80%).

Czytaj także: Firmy lekceważą terminy płatności, ale jest już na to sposób

Polska bankowość mobilna na pole position

Posiadacze urządzeń mobilnych w Polsce używają ich przede wszystkim do sprawdzania stanu konta lub historii transakcji (65%). Ponad połowa opłaca za ich pomocą rachunki (51%), a 44% wykonuje przelew między własnymi kontami. Co trzecia osoba wysyła za pomocą urządzenia mobilnego pieniądze krewnym lub znajomym (34%), a co czwarta szuka najbliższego bankomatu lub oddziału (26%).

Po raz kolejny potwierdza się, że Polacy należą do najnowocześniejszych społeczeństw w Europie jeśli chodzi o adopcję nowych rozwiązań w finansach osobistych. Smartfon stał się prawdziwym mobilnym centrum dowodzenia pieniędzmi Polaków. Za jego pomocą sprawdzamy stan konta i historię transakcji, opłacamy rachunki i dokonujemy innych przelewów.

– Skąd taki entuzjazm Polaków do korzystania z nowych technologii w finansach? Duża w tym zasługa faktu, że Polska stosunkowo niedawno dołączyła do grona państw rozwiniętych. Paradoksalnie dzięki temu polski sektor bankowy mógł przeskoczyć pewne archaiczne już rozwiązania stosowane na zachodzie i od dawna proponuje klientom innowacyjne na skalę światową produkty i usługi. Dlatego dla Polaków takie usługi jak bankowość mobilna czy płatności zbliżeniowe są zupełnie oczywiste i naturalne  – mówi Karol Pogorzelski, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Zarówno Polacy, jak i mieszkańcy innych państw biorących udział w badaniu, jako główny powód dla którego zaczęli korzystać z bankowości mobilnej wymieniają wygodę (53%). Na kolejnych miejscach wskazują fakt, że ich bank zaczął oferować tą usługę (13%) lub sami zaczęli korzystać z urządzenia obsługującego bankowość mobilną (13%). Wśród przyczyn niekorzystania z bankowości mobilnej Polacy najczęściej wskazują na brak zaufania do zabezpieczeń (54%), ale także brak potrzeby (22%) lub zbyt skomplikowane rozwiązania (12%).

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone