Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy – podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, prezentujący dane z ponad 60 rynków świata. W polskim Internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam, co daje 8 proc wzrost rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 proc. blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 proc. Według autorów raportu wartość zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnie 42 miliardy dolarów.

Straty wydawców wynikające ze stosowania oprogramowania blokującego reklamy z roku na rok są wyższe. Aby dotrzeć do użytkowników korzystających z tego typu programów, Cloud Technologies stworzyła rozwiązanie pozwalające ominąć blokady i skutecznie dotrzeć do internautów. UnBlock, nasza autorska technologia emisji reklamy, pomaga zwiększyć przychody wydawców oraz daje internautom możliwość bezpłatnego korzystania z treści.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem OnAudience.

Czytaj także: Jak to jest z tym geoblokowaniem?

Rosną straty wydawców

Blokowanie reklam OnAudience.

Straty wydawców wynikające ze stosowania oprogramowania blokującego reklamy z roku na rok są wyższe. Aby dotrzeć do użytkowników korzystających z tego typu programów, Cloud Technologies stworzyła rozwiązanie pozwalające ominąć blokady i skutecznie dotrzeć do internautów. UnBlock, nasza autorska technologia emisji reklamy, pomaga zwiększyć przychody wydawców oraz daje internautom możliwość bezpłatnego korzystania z treści.

Straty spowodowane blokowaniem reklam w Polsce.

Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie OnAudience.com wraz z popularyzacją oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam rosną globalne straty wydawców. W 2017 r. wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 miliardy dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 miliardów dolarów.

Dla porównania, w 2016 roku globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 miliardów dolarów, a wartość rynku wyliczono na 84 miliardy dolarów. W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 milionów dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 milionów dolarów.