21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Polscy wydawcy stracą nawet 1,5 mld złotych

Polscy wydawcy stracą nawet 1,5 mld złotych.

W Polsce, gdzie blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy odsłonowej szacuje się na 485 mln dolarów, a wartość zablokowanych odsłon może wynieść aż 409 mln dolarów, czyli ponad 1,5 mld złotych. Globalna wartość zablokowanych odsłon wyniesie w tym roku 42 mld dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy display szacowana jest na 100 mld dolarów.

Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy – podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, prezentujący dane z ponad 60 rynków świata. W polskim Internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam, co daje 8 proc wzrost rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 proc. blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 proc. Według autorów raportu wartość zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnie 42 miliardy dolarów.

Straty wydawców wynikające ze stosowania oprogramowania blokującego reklamy z roku na rok są wyższe. Aby dotrzeć do użytkowników korzystających z tego typu programów, Cloud Technologies stworzyła rozwiązanie pozwalające ominąć blokady i skutecznie dotrzeć do internautów. UnBlock, nasza autorska technologia emisji reklamy, pomaga zwiększyć przychody wydawców oraz daje internautom możliwość bezpłatnego korzystania z treści.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem OnAudience.

Czytaj także: Jak to jest z tym geoblokowaniem?

Rosną straty wydawców

Blokowanie reklam OnAudience.
Straty wydawców wynikające ze stosowania oprogramowania blokującego reklamy z roku na rok są wyższe. Aby dotrzeć do użytkowników korzystających z tego typu programów, Cloud Technologies stworzyła rozwiązanie pozwalające ominąć blokady i skutecznie dotrzeć do internautów. UnBlock, nasza autorska technologia emisji reklamy, pomaga zwiększyć przychody wydawców oraz daje internautom możliwość bezpłatnego korzystania z treści.

Straty spowodowane blokowaniem reklam w Polsce.
Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie OnAudience.com wraz z popularyzacją oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam rosną globalne straty wydawców. W 2017 r. wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 miliardy dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 miliardów dolarów.

Dla porównania, w 2016 roku globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 miliardów dolarów, a wartość rynku wyliczono na 84 miliardy dolarów. W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 milionów dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 milionów dolarów.

[Cloud Technologies/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone