Polska Bezgotówkowa także w urzędach. KIR i Fundacja łączą siły

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Polska Bezgotówkowa
Opublikowano: 13 sierpnia 2018, 10:25 Aktualizacja: 19 lutego 2019, 21:52

Do inicjatywy upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej, prowadzonej przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR) we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) włącza się Fundacja Polska Bezgotówkowa, która aktywnie promuje obrót bezgotówkowy wśród przedsiębiorców.

Od kwietnia 2017 roku do Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej, przystąpiło 1600 urzędów. Program prowadzony jest przez KIR i MPiT,  a jego partnerem społecznym jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium.

KIR i Fundacja Polska Bezgotówkowa łączą siły w upowszechnianiu płatności bezgotówkowych

Program okazał się sukcesem, a tempo jego wdrażania jest szybsze niż pierwotnie zakładano. Jeszcze w 2017 roku zaledwie 10 proc. urzędów akceptowało płatności bezgotówkowe. Dziś taką możliwość oferuje już ponad 60 proc. z nich. Od momentu uruchomienia Programu Polacy zrealizowali w urzędach przeszło 800 tys. transakcji bezgotówkowych o łącznej wartości ponad 104 mln zł.

Ponad rok temu, kiedy został uruchomiony Program upowszechniania płatności bezgotówkowych
w jednostkach administracji publicznej, był to pionierski projekt promujący obrót bezgotówkowy w sektorze publicznym. Fundacja Polska Bezgotówkowa – wspólna inicjatywa  banków, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych, została utworzona w celu promowania płatności bezgotówkowych wśród przedsiębiorców. W ramach uruchomionego przez Fundację Programu Polska Bezgotówkowa do przedsiębiorców trafiło już blisko 60 tys. terminali płatniczych.

Podmioty z sektora publicznego w Programie Polska Bezgotówkowa

Program Polska Bezgotówkowa od 1 września br. będzie rozszerzony między innymi o podmioty sektora publicznego i obejmie również urzędy uczestniczące w Programie upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. 1 września br. rozpocznie się proces migracji urzędów do Programu Polska Bezgotówkowa i potrwa do 31 marca 2019 roku.

Istotną korzyścią dla urzędów wynikającą z tej zmiany będzie wydłużenie do 31 sierpnia 2021 roku okresu, w którym urzędy będą mogły akceptować płatności bezgotówkowe bez ponoszenia kosztów terminali POS i obsługi transakcji, a także możliwość zainstalowania terminali płatniczych w każdym punkcie kasowym urzędu. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie będą ponosić również klienci urzędów.

Urzędy i ich klienci, poza Programem Polska Bezgotówkowa, nadal będą mogli korzystać z oferowanej przez KIR usługi WebPOS Paybynet, umożliwiającej akceptację płatności bezgotówkowych z użyciem bankowych aplikacji mobilnych, która będzie świadczona bezpłatnie.

Fundacja Polska Bezgotówkowa/RT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

polska-bezgotowkowa-takze-w-urzedach-kir-i-fundacja-lacza-sily