Click to Pay eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności w e-commerce. Za pomocą tej metody można opłacać zakupy dokonywane zarówno poprzez komputer, jak i tablet czy smartfon.
Click to Pay ujednolici i uprości płatności za e-zakupy
W pierwszym etapie prac podjętych z inicjatywy Fundacji Polska Bezgotówkowa, przy zaangażowaniu Visa i Mastercard, zostaną wybrane najlepsze praktyki rynkowe, które pozwolą wypracować optymalną wersję rozwiązania Click to Pay z perspektywy klienta.
Natomiast w kolejnym etapie projektu przewidziano rozmowy z uczestnikami środowiska płatniczego, czyli dostawcami usług płatniczych, agentami rozliczeniowymi oraz bankami działającymi w roli wydawców kart.
– Click to Pay jako standard płatności w internecie można porównać do terminali płatniczych, które akceptują w ten sam sposób wszystkie płatności zbliżeniowe dokonywane kartą – bez względu na organizację, która ją wydała. Wypracowanie optymalnego doświadczenia klienta, pozwoli zwiększyć jego satysfakcję zakupową oraz poczucie bezpieczeństwa (większa liczba dokonanych zakupów) – komentuje Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
– Bazujemy na doświadczeniach międzynarodowych wdrożeń oraz jednolitym standardzie EMV, ale chcemy, aby standard wdrożenia był dopasowany do potrzeb lokalnych klientów. Polski rynek ma swoją specyfikę płatności w internecie i zależy nam na tym, by wykorzystać najlepsze praktyki w projekcie Click to Pay. Widzimy także, że to rozwiązanie ma olbrzymi potencjał i pozwala budować nowe produkty i usługi – dodaje Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce.