– Jesteśmy dumni, że wiodąca firma IT na świecie, koncern IBM, wyróżniła nas spośród kilkunastu tysięcy swoich europejskich partnerów – mówi Michał Swoboda, prezes Spółki Smart In.
Czytaj także: Asystent podróży ze sztuczną inteligencją? Prognozy dla branży turystycznej
Polska firma została wyróżniona
Nagrodę prezesowi Smart In, Michałowi Swobodzie, wręczył osobiście General Manager & Global Business Partners w IBM, John Teltsh, podczas światowej konferencji IBM Think 2018 w Las Vegas. To doroczne spotkanie gromadzi ponad 30 tysięcy autorytetów, ekspertów i specjalistów branży IT, jest także okazją do wymiany myśli i śledzenia najnowszych trendów branży. W tym roku jednym z tematów szczególnie omawianych, był „augmented intelligence”, czyli rozszerzona sztuczna inteligencja.
I właśnie kwestiami sztucznej inteligencji, jej zastosowaniem w rozwiązaniach komunikacyjnych i społecznościach miejskich oraz dopasowywaniem do już istniejących produktów sieciowych, zajmuje się z powodzeniem Smart In.
Czytaj także: Indeks giełdowy zarządzany przez sztuczną inteligencję?
Coraz szersze zastosowania sztucznej inteligencji
Wśród projektów zrealizowanych, bądź prowadzonych obecnie przez 60-osobowy zespół Michała Swobody, są m.in.: systemy związane asset menagement w szpitalach, projekty ze specjalności smart city w Polsce Południowej, inteligentne zarządzanie stadionami piłkarskimi, w tym rozwiązania dedykowane dla Stadionu Śląskiego, system inteligentnego transportu miejskiego w Lublinie oraz unikalny projekt portalu informacyjnego z wykorzystaniem AI, realizowany wraz z Coal Minders SA, wydawcą portalu Silesion.
– To dla nas wyjątkowy moment. Nagroda tej rangi to wejście do ekstraklasy europejskich firm IT. Czujemy się dumni, wyróżnieni i zmotywowani do jeszcze większego wysiłku. W nagrodzie upatrujemy też szansę, by walczyć o projekty, o których dotąd mogliśmy tylko pomarzyć. Chcemy podziękować naszemu znakomitemu partnerowi, firmie IBM za to wyróżnienie i zaufanie – powiedział Michał Swoboda.
Czytaj także: Sztuczna inteligencja pozwala zwalczać fake newsy w social media