Co ciekawe, w ponad 20-osobowym zespole pracuje kilku Polaków, a oddział technologiczny firmy znajduje się w Poznaniu i działa pod kierownictwem Bartosza Bogackiego (CTO). Berliński startup powstał na początku 2015 roku. Wykorzystuje założenie “cross-device marketingu” – potencjalni klienci korzystają z różnych urządzeń (komputery, smartfony, tablety), a ich trafne rozpoznanie i połączenie daje lepsze rezultaty zakupowe. Narzędzie wskazuje, jaką drogą budować najtrwalsze relacje z klientem, zarówno w świecie online, jak i offline.

bValue inwestuje 1 mln złotych w startup Roq.ad

Pomysłodawcą niemieckiej firmy jest Carsten Frien (po środku na zdjęciu głównym), który wcześniej założył już siedem startupów, w tym notowany na paryskiej giełdzie Madvertise (przychody powyżej 20 mln euro). Frien ma też za sobą doświadczenie w niemieckim i brytyjskim oddziale AOL. W Roq.ad postawił na machine learning – algorytmy łączące anonimowe dane z urządzeń elektronicznych z aktywnością klientów np. w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych.

W sumie bValue, założone i kierowane przez Macieja Balsewicza, dysponuje środkami w kwocie około 100 mln zł. Fundusz zamierza zainwestować w 20-30 spółek kwotę od 100 tys. euro (w fazie seed) do 1 mln euro (w rundzie Pre-A). Skupia się przede wszystkim na szukaniu przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem nowych technologii rozwiązują realne problemy na rynkach globalnych – czytamy w komunikacie.

Na oku bValue znajdują się przede wszystkim Białoruś, Ukraina, kraje bałtyckie, Rumunia, Węgry i Bułgaria, gdzie ekosystem VC nie jest tak rozwinięty, jak w zachodniej Europie. Fundusz posiada już na tych rynkach ponad 100 konsultantów.