Rozwiązanie antyfraudowe Nethone bazuje na najnowocześniejszych technologiach, takich jak zaawansowane uczenie maszynowe czy profilowanie użytkowników w oparciu o tysiące punktów danych dotyczących m.in. sprzętu, oprogramowania i zachowania osób dokonujących zakupów przez internet (biometria behawioralna). Więcej o Nethone możecie przeczytać we wczorajszym artykule.
Specjaliści z Nethone stworzyli dedykowane dla Almundo.com modele antyfraudowe, w pełni dopasowane do specyficznego środowiska biznesowego, w jakim działa latynoamerykańskie biuro podróży. Modele w czasie rzeczywistym weryfikują każdą transakcję dokonywaną przez klientów Almundo, uwzględniając w analizie ponad 5 tys. punktów danych.
W efekcie, Nethone jest w stanie z niespotykaną wcześniej precyzją określić czy ma do czynienia z klientem, czy z oszustem, jeszcze zanim dojdzie do transakcji. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego, system automatycznie adaptuje się do warunków panujących na „polu bitwy”, pozostając zawsze o krok przed przestępcami.
Nethone i Almundo
Almundo.com – biuro podróży działające na niezwykle zróżnicowanych rynkach Ameryki Łacińskiej – poszukiwało rozwiązania zdolnego z niespotykaną wcześniej dokładnością wykrywać próby fraudów płatniczych bez ingerowania w strumień „zdrowych” transakcji. Każdego dnia, Almundo pomaga tysiącom użytkowników planować, rezerwować i kupować wymarzone wakacje oraz podróże służbowe.
Klienci internetowego biura podróży żyją w pięciu różnych strefach czasowych i dokonują płatności za pomocą kart wydanych przez wiele różnych banków. System antyfraudowy poszukiwany przez biuro musiał zatem odznaczać się doskonałą elastycznością, a jego konfiguracji musieli dokonać ludzie świetnie rozumiejący biznes podróżniczy. Firma Nethone spełniła te rygorystyczne warunki i już dziś pomaga Almundo.com zwalczać fraudy, unikać błędnych odrzuceń transakcji i konsekwentnie zmniejszać liczbę notowanych chargebacków.
– Jesteśmy dumni, że Almundo.com zaufało naszej wiedzy i umiejętnościom – powiedział Hubert Rachwalski, COO, Nethone.
– Firmy z branży podróżniczej każdego roku tracą z powodu fraudów setki milionów dolarów. W tej sytuacji, niezmiernie cieszy, że dzięki naszemu systemowi, Almundo.com może skutecznie bronić się przed oszustami i rozwijać swój biznes- dodaje
– Znalezienie rozwiązania, które skutecznie zapobiegałoby fraudom i nie spowalniało przy tym sprzedaży, było niezwykle trudnym zadaniem – wyjaśnia Javier Urcola, Regional Payments and Risk Manager, Almundo.com.
– Będąc jednym z największych biur podróży w Ameryce Łacińskiej, współpracujemy wyłącznie z wiarygodnymi partnerami, którzy nie tylko doskonale znają się na swojej pracy, ale również rozumieją nasz biznes. Nethone niewątpliwie jest taką właśnie firmą. – dodaje.