Pierwszy raz o Triggo pisaliśmy w listopadzie zeszłego roku, gdy pojazd został zaprezentowany na Kongresie 590. Konstrukcja samochodu została dofinansowana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Teraz firma uczestniczy także w w postępowaniu patentowym w Indiach. Czy to oznacza, że „polską Teslę” zobaczymy w drugim najludniejszym kraju świata? Taki jest plan. Firma podtrzymuje również plan przeprowadzenia oferty publicznej na GPW w Warszawie, co pomoże finansować budowę pierwszej serii komercyjnej Triggo i rozpoczęcie działań zmierzających do wdrożenia produkcji seryjnej.

Rozpoczynają się testy auta Triggo

Pojazd dobrze odnajduje się w środowisku ruchu miejskiego i jest szczególnie przydatny w korkach i niewielkich przestrzeniach parkingowych. Triggo to samochód dwuosobowy, a jego elektryczny silnik zapewnia mu zasięg 100 kilometrów. Pojazd jest się w stanie rozpędzić nawet do 90 km/h.

Co ciekawe kierowca może przekształcić samochód w motor – wybierając tak zwany tryb manewrowy. Szerokość pojazdu w trybie manewrowym to zaledwie 86 cm, czyli mniej niż większość jednośladów. Dla porównania w trybie drogowym (samochód) szerokość Triggo to 165 cm. Kluczowe znaczenie ma tu opatentowana technologia zmiennej geometrii podwozia, która zachowując niewielkie wymiary pojazdu, zapewnia mu stabilność przy każdej prędkości, jak i pozwala na zabudowę bezpiecznej kabiny chroniącej kierowcę i pasażera.

Co więcej Triggo chce stać się samochodem autonomicznym i wejść na rynek RoboTaxi. Co to takiego? To połączenie carsharingu z autonomicznymi samochodami. Chodzi o wynajmowanie samochodów autonomicznych na minuty, czy zamawianie przejazdów samochodami bez kierowcy. Triggo przewiduje, że rynek usług RoboTaxi doświadczy znaczących, globalnych wzrostów wraz z legalizacją i upowszechnianiem się systemów autonomii sterowania.

Polskie prawodawstwo (Ustawa o Elektromobilności) już na obecnym etapie przewiduje możliwość testowania pojazdów autonomicznych w ruchu drogowym. Istnieje zatem realna szansa na wyprzedzenie działających w tych obszarach podmiotów zagranicznych. Co więcej Triggo dysponuje systemem sterownia drive-by-wire, stanowiącym gotowy punkt wyjścia do instalacji modułów jazdy autonomicznej. Trzymamy kciuki.