24 sierpnia 2017, 09:00:Ustawa o Kredycie Hipotecznym - Nowe Wymagania Kwalifikacyjne 2017! - Warszawa

Polskie fintechy z kontraktem w Dubaju

Polskie fintechy z kontraktem w Dubaju.

Dwa polskie fintechy nawiązały współpracę z Emirates National Bank of Dubai, czyli największym bankiem w regionie Zatoki Perskiej. Mowa o spółkach Ailleron i Artegence (z grupy Efigence). Ailleron przygotował dla Emirates NBD usługę wideo bankingu, a Artegence nowoczesny system transakcyjny.

Obie firmy nie należą do nowicjuszy. Do klientów Aillerona zaliczają się takie banki jak Commerzbank, Standard Chartered, czy Piraeus Bank. Natomiast Efigence od kilku lat współpracuje z mBankiem, dla którego współtworzył nową platformę transakcyjną. Firma współpracowała również z Alior Bankiem.

Podczas tegorocznej konferencji Finovate Europe w Londynie Efigence prezentował swój samodzielny produkt – platformę Efi4 Digital Banking Platform. Był to pierwszy raz, gdy firma wystąpiła samodzielnie, a nie jak w poprzednich latach, czyli wraz z klientem (bankiem). 

Czytaj także: Tesla zamontowała pierwsze dachy solarne

Ailleron i LiveBank w Dubaju

Emirates National Bank of Dubai – wiodący bank w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – dołączył do grona klientów krakowskiej spółki Ailleron. Wirtualny oddział stał się częścią nowoczesnego systemu bankowości internetowej, dzięki któremu klienci mogą być obsługiwani „twarzą w twarz” bez konieczności wizyty w oddziale banku. LiveBank jest także dostępny w aplikacji mobilnej banku.

Jedną z kluczowych innowacji jest usługa FaceBanking oparta na technologii LiveBank, która umożliwia klientom natychmiastowe nawiązywanie kontaktu z doradcą banku. Bezpieczne połączenia wideo, audio lub czat to przede wszystkim kanały służące udzielaniu specjalistycznych porad i pilotowaniu klienta przy zawieraniu skomplikowanych transakcji.

Bank bliżej klienta dzięki LiveBank

Dzięki uznanej technologii krakowskiej spółki nowa platforma bankowości internetowej pozwoli być bliżej klienta, zapewniając mu nowoczesny kanał obsługi. Jest także odpowiedzią na potrzebę coraz większej cyfryzacji w sektorze bankowym. Oto jak teraz działa nowa platforma Emirates National Bank of Dubai.

Wdrożony przez Ailleron system realizuje cele biznesowe Emirates National Bank of Dubai takie jak utrzymanie pozycji jednego z najbardziej cenionych dostawców usług finansowych na terenie Bliskiego Wschodu. Bank jest liderem na rynku wiodących linii biznesowych, posiadającym ponad 220 oddziałów. W 2016 roku zdobył ponad 8 prestiżowych nagród m.in. Banku Roku w konkursie Gulf Business Industry Awards oraz Best Mobile Banking Experience w konkursie Smart Cards & Payments Awards.

– Sukces produktu LiveBank na Bliskim Wschodzie to wynik przemyślanej strategii, opartej na analizie trendów rynkowych, a także oczekiwań Banków oraz ich klientów dotyczących cyfrowej obsługi.  Wdrożyliśmy już LiveBank w wielu krajach, a uruchomienie wirtualnego oddziału w największym banku w Zjednoczonych Emiratach Arabskich to nasze kolejne osiągnięcie – mówi Adam Bugaj, LiveBank Head of Product & Business Development.

Świadczy to też o stale rosnącym zapotrzebowaniu na technologie, które wnoszą „czynnik ludzki” – tzw. human touch, w obsługę cyfrową. Wychodzimy z naszymi rozwiązaniami naprzeciw potrzebom zarówno banków dążących do optymalizacji kosztów, jak i klientów, którzy oczekują profesjonalnej, wygodnej i nowoczesnej obsługi.

Czytaj także: Rekordowe półrocze BLIKA – prawie 13 mln transakcji

Nowy interfejs od Efigence

Nowy interfejs od Effigence.

Polski fintech pomógł Emirates NBD stworzyć cyfrową bankowość nowej generacji. Nowa platforma od Artegence pozwala klientom na dopasowanie jej względem swoich potrzeb, wygodne zarządzanie finansami, otrzymywanie praktycznych wskazówek, zakupy w cyfrowym sklepie, a nawet na spotkanie z bankowym doradcą face-to-face dzięki usłudze FaceBanking.

Dzięki FaceBanking klient może wypełnić wniosek o udzielnie pożyczki, współdzieląc dokument z doradcą bankowym, a uwierzytelnienie klienta i autoryzacja transakcji następuje za pomocą sms-a. System daje także możliwość przerwania procesu wypełniania dokumentów i powrotu do zapisanych ustawień w późniejszym okresie, jak również pozwala na przesyłanie plików. Wprowadzona technologia umożliwia kompleksową obsługę jak w tradycyjnej placówce.

Dla bankowości w regionie Zatoki Perskiej jest to naprawdę spory krok do przodu.

– Razem z Emirates NBD stworzyliśmy zupełnie nową jakość w bankowości elektronicznej. Poznajcie projekt, dzięki któremu największa grupa bankowa na Bliskim Wschodzie, lider digitalizacji i innowacji w regionie, pozostawia konkurencję daleko w tyle! – stwierdził Andrzej Szewczyk, prezes Artegence i wiceprezes oraz dyrektor zarządzający w Efigence.

[Ailleron/Efigence/RT]

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone