Gandalf.com.pl to kolejny ważny partner polskiego fintechu. Wcześniej PayPo nawiązało współpracę z takimi podmiotami jak Allegro, Answear, Media Markt, 4F, Decathlon, Media Expert, czy Leroy Merlin. Dotychczas z odroczonych płatności PayPo skorzystało już ponad 200 tys. konsumentów.

Nowy klient fintechu PayPo

Założony w 2004 r. sklep internetowy Gandalf.com.pl przeszedł długą drogę od ambitnej księgarni internetowej do wielobranżowego sklepu online. Obecnie sprzedaje książki, audiobooki, gry planszowe, zabawki, perfumy i kosmetyki. Łącznie do dyspozycji Klientów łódzkiego e-commerce’u jest ponad 300 tys. produktów – czytamy w komunikacie.

Jeśli chodzi o PayPo, to w marcu miesięczny przyrost liczby klientów fintechu wyniósł 30 tys. osób – najwięcej w historii firmy. Dzięki temu liczba użytkowników przekroczyła 200 tys., a tempo rozwoju wynosi już 500-1000 nowych klientów dziennie. Udziałowcem PayPo jest Alior Bank – firma brała udział w pierwszej edycji akceleratora RBL_Start i to właśnie tam rozpoczęła się współpraca z bankiem.

Wartość polskiego rynku e-commerce to dziś ponad 51 mld zł, a jego dynamika wzrostu, jedna z największych na świecie, może nasz kraj w perspektywie kilku lat zbliżyć do trzycyfrowej wartości.  Jedną z sił napędowych tego rynku jest rozwój płatności. W tym obszarze, inaczej niż w Europie Zachodniej, nadal stosunkowo małą popularnością cieszą się płatności odroczone.

Według raportu e-Commerce Polska tylko 7% Polaków korzystało z tej metody płatności. PayPo widzi swoją szansę w procesie naturalnego podążania polskiego rynku za zachodnimi standardami (w Europie Zachodniej udział odroczonych płatności w transakcjach internetowych wynosi 15-30%).