Użytkownicy Internetu na świecie - sierpień 2017.

Takie dane prezentuje najnowszy raport Global Digital Snapshot, przygotowany przez We Are Social i Hootsuite. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem, który pobrać można tutaj. My przedstawiamy najważniejsze informacje.

Facebook głównym katalizatorem wzrostu

Użytkownicy Facebooka - sierpień 2017.

Nikogo zapewne nie dziwi fakt, że to platforma Marka Zuckerberga przyczyniła się w największym stopniu do tego wzrostu. Facebook posiada już 2,047 mld aktywnych użytkowników w miesiącu. Na drugim miejscu plasuje się YouTube z wynikiem 1,5 mld. Najniższym stopniem podium podzieliły się komunikatory Whatsapp i Messenger z wynikiem 1,2 mld miesięcznych użytkowników.

Liczba miesięcznych użytkowników social mediów - sierpień 2017.

Wśród najpopularniejszych zastosowań mediów społecznościowych znalazły się komunikatory, gry, podróże, zakupy, czy randkowanie.

Mobile jest trendy! Komputery odchodzą do lamusa

54% ruchu w Internecie generują urządzenia mobilne.

Już 54% ruchu w Internecie generowane jest przez urządzenia mobilne. Jest to wzrost o 21% w porównaniu do roku poprzedniego. Równocześnie w szybkim tempie spada wykorzystanie komputerów – już zaledwie 41%, co daje spadek o 18% w porównaniu do roku 2016.

Z Androida korzysta ponad 70% użytkowników urządzeń mobilnych.

Wciąż najbardziej popularnym oprogramowaniem na urządzenia mobilne jest googlowski Android, który posiada 72,9% udziału w rynku. iOS od Apple kontroluje niespełna 20%, a niecałe 8% to inne systemy operacyjne.

Na uwagę zasługuje również ogromny wzrost wykorzystania danych mobilnych.

Światowe wykorzystanie danych mobilnych - sierpień 2017.

Powyższe dane nie pozostawiają wątpliwości – social media stały się częścią naszego życia. Facebook posiada ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników w miesiącu, a 59% przegląda go codziennie. Jeszcze kilka lat temu pewnym ograniczeniem mógł być brak odpowiedniego sprzętu, teraz jednak nie ma takiej przeszkody.

Niemal każdy smartfon umożliwia wygodne korzystanie z Internetu, a social media oferują nam bardzo przystępne aplikacje. Dodatkowo operatorzy telekomunikacyjni udostępniają coraz bardziej korzystne pakiety danych mobilnych – zazwyczaj bardziej opłaca się korzystać  komunikatorów internetowych niż pisać SMS-y.