Konkurs jest częścią kampanii społecznej Cyfrowe Rewolucje, w ramach której mBank wspiera mikro-, małe i średnie firmy w rozwinięciu działalności w e-commerce. Osią kampanii jest edukacyjna strona cyfrowerewolucje.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat sprzedaży w sieci.

300 firm więcej niż rok temu

W tym roku do konkursu zgłosiły się 823 firmy, o blisko 300 więcej niż rok temu. Większość z nich, bo około 70 proc. pierwsze kroki w sprzedaży online ma już za sobą. To zdecydowana zmiana w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to prawie 60 proc. nie miało jeszcze żadnych doświadczeń w działaniu w internecie.

Wśród zgłoszonych projektów dominuje branża IT, handlowa i odzieżowa. Dużo zgłoszeń dotyczy też firm doradczych. Najwięcej wniosków złożono z województwa mazowieckiego oraz dolnośląskiego. Większość uczestników konkursu to młode firmy, które powstały w 2019 i 2020 roku, i które zatrudniają od jednej do trzech osób. Walczą one o osiem nagród o łącznej wartości ponad 300 tys. zł (dwie nagrody główne o wartości ponad 100 tys. zł i sieść nagród pocieszenia).

Zwycięzców wyłoni jury złożone z grona ekspertów z różnych dziedzin związanych z e-handlem. Będą to m. in. mentor biznesowy Maciej Filipkowski, Joanna Rogosz, kierownik działu sprzedaży w Ceneo, dyrektor certyfikacji i edukacji w IAB Polska, Ewa Opach czy dyrektor sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu DPD Polska, Łukasz Zembowicz. Ich decyzje poznamy 23 sierpnia.

Partnerami konkursu są: Ceneo, Cube, DIMAQ, DPD Polska, IdeoForce, Gessel, Lex Secure, mElements, Samito, Sky Shop. Partnerem strategicznym i fundatorem nagród głównych jest Mastercard.