– Nasi klienci potrzebują czegoś więcej niż tylko transferów pieniężnych. Wysyłanie, wydawanie i otrzymywanie pieniędzy w ujęciu międzynarodowym jest zbyt powolne, drogie i niewygodne. Staramy się to zmienić zarówno dla konsumentów, jak i dla biznesu – komentuje Kristo Käärmann, co-founder i CEO Wise.

Fintech TransferWise zmienia nazwę na Wise

Wise (dawniej TransferWise) specjalizuje się w przelewach międzynarodowych, obsługując je w kilkudziesięciu walutach. Działalność fintechu jest jednak stale rozszerzana i obecnie udostępnia on także wirtualny portfel dostępny z poziomu aplikacji mobilnej, czy kartę debetową, pozwalającą na płatności w różnych walutach.

Po rebrandingu zmieni się logo firmy, ale loginy i hasła użytkowników pozostaną bez zmian. Użytkownicy mogą logować się dokładnie na to samo konto na stronie wise.com, wpisując swój obecny adres e-mail oraz hasło. Za kilka tygodni fintech przekierowywać klientów ze strony transferwise.com na wise.com.

Z usług Wise korzysta już 10 mln klientów, a fintech jest wart około 5 mld dolarów. Spółka od czterech lat notuje zyski, co jest pewnego rodzaju ewenementem w branży. W 2019 roku TransferWise zarobił 21 mln funtów przy przychodach na poziomie 302,6 mln funtów. To dwukrotny wzrost zysku i 70% wzrost przychodów rok do roku.

W zeszłym roku Wise otrzymał zgodę od Financial Conduct Authority na zaoferowanie produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych. Powinny trafić do oferty w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Fintech uzyskał także ograniczoną licencję bankową od australijskiego organu nadzorczego.

Obecnie Wise przymierza się do wejścia na giełdę, a debiutu można spodziewać się jeszcze w tym roku. Kilka tygodni temu pisaliśmy również o współpracy TransferWise z Visa, w ramach której fintech przetestuje rozwiązanie Visa Cloud Connect.