W czym Google Pay jest lepsze od tradycyjnej karty?

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Google Pay
Opublikowano: 8 sierpnia 2018 Aktualizacja: 19 lutego 2019

Niedawno minął pierwszy miesiąc od długo wyczekiwanego debiutu Apple Pay na polskim rynku. Portfel elektroniczny spod znaku Apple dołączył do konkurencji od Google, oferując Polakom szeroki wybór metod płatności. Korzystają na tym także przedsiębiorcy i sklepy internetowe.

 

W tym tekście opiszemy korzyści płynące z portfeli elektronicznych na przykładzie Google Pay. Pierwsza i najbardziej oczywista z nich to wygoda. Dzięki Google Pay można płacić wygodnie zarówno w Internecie, jak i w fizycznym sklepie (bez konieczności posiadania przy sobie karty).

Google Pay – jak płacić mobilnie?

Na początek przyjrzyjmy się płatnościom mobilnym. Podpięcie karty do Google Pay jest bardzo proste. Wystarczy ściągnąć aplikację, wprowadzić numer karty, numer CVV (na odwrocie plastiku) oraz numer telefonu. Następnie otrzymamy z banku kod weryfikacyjny, który należy przepisać w aplikacji. I gotowe – można już wygodnie płacić przy użyciu smartfona.

Jak wygląda sam proces płatności? W przypadku Google Pay przy transakcji wystarczy wybudzić telefon i zbliżyć go do terminala. Nie trzeba otwierać aplikacji. Potem autoryzujemy płatność wpisaniem kodu PIN i gotowe.

Do Google Pay można podpiąć kilka kart. Płatności mobilne obsługuje Android 5.0 lub nowszy, na telefonie z funkcją NFC. Ceny takich modeli zaczynają się już od 500 zł.

Nie tylko wygoda, ale i bezpieczeństwo. Płać bezpiecznie w sklepie i w Internecie

Portfele elektroniczne to także większe bezpieczeństwo. Podczas płatności Google Pay terminal i integrator płatności nie pobierają faktycznych danych naszej karty. Są one zastępowane specjalnym tokenem generowanym na potrzeby transakcji.

Mniejsze ryzyko na przechwycenie danych posiadacza karty, praktycznie zerowa szansa na przypadkowe „nabicie” płatności przenośnym terminalem złodzieja i wreszcie brak ryzyka zgubienia karty – to przewagi portfeli elektronicznych. Niestety, ale w razie zgubienia telefonu przestępca będzie mógł zapłacić za zakupy poniżej 50 złotych, ponieważ takie transakcje nie wymagają autoryzacji PIN-em w Google Pay.

Google Pay w sklepach internetowych? To się opłaca

Portfele elektroniczne to także szansa dla przedsiębiorców. Wdrożenie płatności Google Pay w sklepie internetowym, to okazja na pozyskanie nowych klientów.

Dobrym przykładem jest najnowsze wdrożenie polskiego operatora płatności Tpay.com, który zintegrował usługę Google Pay dla wszystkich sprzedawców, korzystających z ich serwisu. Oznacza to, że dzięki implementacji po stronie Tpay.com każdy sprzedawca udostępniający płatności kartą w swoim e-sklepie umożliwia klientom wybór nowego kanału płatności bezpośrednio w panelu transakcyjnym lub na stronie e-sklepu. Dzięki temu nie ma konieczności integracji Google Pay po stronie sprzedawcy, co pozwala im zaoszczędzić czas i pieniądze

– Wszyscy nasi odbiorcy płatności mogą zaoferować klientom płatności za pomocą Google Pay w swoich sklepach internetowych – zarówno w wersjach przeglądarek mobilnych, jak i desktopowych. Co ważne, ta nowa metoda płatności dostępna jest dla wszystkich merchantów korzystających z płatności kartowych, którzy nie muszą wykonywać żadnej pracy po swojej stronie. Jest to niewątpliwy wyróżnik na tle konkurencji, ponieważ Tpay.com jest jedynym w Polsce integratorem, który zaimplementował produkt w ten sposób – mówi Jacek Dziura, Marketing Manager, Tpay.com.

Jak płacić Google Pay w Internecie? Wystarczy kliknąć ikonę Google Pay w panelu transakcyjnym lub w koszyku e-sklepu, a płatność zostanie zrealizowana za pomocą karty zapisanej w portfelu Google. Dla klientów to właśnie szeroka gama metod płatności jest kluczowa przy wyborze sklepu internetowego.

Kolejną zaletą jest bezpieczeństwo. Tutaj podobnie, jak w przypadku transakcji w fizycznym sklepie, dane karty nie są udostępniane. Uniemożliwia to przestępcom ich przechwycenie i co za tym idzie chroni klienta przed potencjalną utratą środków. Dzięki Google Pay można także płacić w aplikacjach mobilnych. Jednym kliknięciem możemy zamówić taksówkę, kupić jedzenie, albo bilety.

Portfele elektroniczne to na pewno rozwiązanie warte polecenia. Zarówno dla klientów, jak i dla przedsiębiorców. Z punktu widzenia biznesu wygodna integracja Google Pay pozwoli na przyciągnięcie większej liczby klientów. Kto raz spróbuje płatności za pomocą portfela elektronicznego, będzie chciał płacić w ten sposób niemal zawsze. Dlatego wybierając sklep internetowy taki klient zwróci się w stronę tych sprzedawców, którzy posiadają w swojej ofercie portfel elektroniczny od Google. Natomiast z punktu widzenia konsumenta portfele elektroniczne to przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda podczas dokonywania płatności.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

portfele-elektroniczne-to-wygoda-i-bezpieczenstwo-w-czym-google-pay-jest-lepsze-od-tradycyjnej-karty