Warto przypomnieć, że wczoraj Twisto ogłosiło oficjalny start działalności w Polsce. Czeski fintech wspierany przez ING Bank Śląski wystartuje jeszcze w tym tygodniu. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Czeski fintech Twisto rozpoczyna działalność w Polsce.

„Koszyk Roku 2018” – nowe badanie Twisto

„Koszyk Roku 2018” to pierwsze tak kompleksowe badanie sklepów internetowych w Polsce. Fintech Twisto poddał analizie procesy zakupowe największych polskich sprzedawców online. Autorzy badania zweryfikowali interfejs każdego z nich pod kątem ponad 100 cech stanowiących o jakości procesów i przyjazności sklepów dla kupujących, zarówno na komputerach osobistych, jak i urządzeniach mobilnych. Pogłębioną analizę wykonało krakowskie studio badań EDISONDA, badając emocje klientów związane z użytkowaniem wybranych e-sklepów.

Po podsumowaniu wyników, najlepszym sklepem w Polsce, pod kątem procesu zakupowego, okazał się białostocki sklep internetowy taniaksiazka.pl. Na kolejnych miejscach znalazły się wittchen.com i saturn.pl. Ponadto w rankingu wyłoniono również najlepsze sklepy w poszczególnych branżach – trzej wymienieni zwycięzcy zajęli pierwsze miejsca odpowiednio w kategoriach książki/zabawki, odzież/akcesoria i elektronika. W pozostałych branżach zwyciężyli: iperfumy.pl (zdrowie i uroda), leroymerlin.pl (dom), 4f.com.pl (sport), emag.pl (sklepy multibranżowe) i yes.pl (biżuteria).

– Z badania “Koszyk roku 2018“ wynika, że wybór metod płatności i kanałów dostawy, jakie oferują sklepy wpływa bardzo mocno na zadowolenie kupujących. Każdy z nich ma swoje preferencje i dobre sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić na ich ignorowanie. Warto też podkreślić wysoką jakość rodzimych sklepów – w pierwszej dziesiątce najlepszych sklepów znalazło się aż siedem z Polski. Co więcej, średni wynik polskich sklepów jest wyższy niż w przypadku globalnych graczy – podkreśla Krzysztof Blinowski, odpowiadający za rozwój Twisto w Polsce.

Studio EDISONDA w oparciu o 250 testów stworzyło listę najważniejszych obszarów decydujących o atrakcyjności e-commerce. W kolejnym etapie elementy te poddano ocenie użytkowników 100 e-sklepów wyłonionych przez Twisto. Badanie polegało na obserwacji osób przechodzących proces zakupowy, zbieraniu opinii i deklaracji, posiłkowano się sformułowaną wcześniej skalą emocji.

Twisto/RT