Tym samym wycena Monzo wzrosła do poziomu 5,9 mld USD. Challenger bank posiada obecnie ponad 10 mln klientów z kontami osobistymi, co czyni go jednym z największych banków detalicznych w Wielkiej Brytanii pod względem liczby użytkowników.
Brytyjski neobank Monzo jest już wart 5,9 mld USD
W czerwcu Monzo ogłosił swój pierwszy pełny rok rentowności, osiągając zysk przed opodatkowaniem w wysokości 15,4 mln GBP za rok obrotowy zakończony 31 marca 2024 roku. Teraz spółka przygotowuje się do ekspansji na rynek Stanów Zjednoczonych i Europy kontynentalnej.
W pierwszej połowie bieżącego roku Monzo pozyskało łącznie ponad 600 mln dolarów – uzyskując od inwestorów w czerwcu 190 mln USD, a w maju ponad 400 mln dolarów. W sumie od momentu powstania challenger bank pozyskał już ponad 1,5 mld USD.
Po trudnym okresie pandemii brytyjski challenger bank mocno się odbił, wprowadzając szereg nowych usług emerytalnych i inwestycyjnych oraz przygotowując się do wejścia w segment ubezpieczeń. Dodatkowo w lipcu bieżącego roku w ofercie Monzo pojawiły się produkty dla najmłodszych klientów – poniżej 16 roku życia.
Konkurencja jednak nie śpi. Revolut niedawno osiągnął wycenę w wysokości 45 mld dolarów poprzez podobną sprzedaż akcji pracowniczych. Stało się to wkrótce po zdobyciu licencji bankowej w Wielkiej Brytanii i w Meksyku.