Apple Pay i Google Pay to ultra wygodna metoda płatności, która pozwala na dokonanie zapłaty również w sklepie internetowym. Wystarczy, że klient wybierze odpowiednią opcję płatności i potwierdzi transakcję.

– Oczekiwania klientów w erze mobilnej są wysokie jak nigdy dotąd. Sklep internetowy musi zapewnić to samo, doskonałe doświadczenie użytkownika, ale jednocześnie „zmieścić się” w telefonie. Dotyczy to też płatności, dlatego coraz popularniejsze są wygodne i proste w użyciu portfele cyfrowe, takie jak Masterpass, w których można zapisać dane karty płatniczej. Liderzy rankingu Koszyk Roku 2019 to sklepy, które najlepiej spełniają wymogi klientów i są wzorem do naśladowania dla innych – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

33% sklepów internetowych udostępnia możliwość zalogowania za pośrednictwem konta w serwisie społecznościowym, czyli w 90% przypadków mowa o logowaniu przez Facebooka. To ważna informacja – dlatego tak istotne jest odpowiednie zabezpieczenie dostępu do serwisu społecznościowego najlepiej korzystając z uwierzytelnienia dwuskładnikowego. W innym wypadku istnieje ryzyko, że przestępca w łatwy sposób przejmie nasze konto i np. dokona zakupów w e-sklepach stosujących słabsze zabezpieczenia antyfraudowe.

Płatności Koszyk Roku - popularność metod płatności

Płatności odroczone zyskują na popularności

Z badania Koszyk Roku 2019 wynika także, że 24% spośród największych sklepów internetowych w Polsce udostępnia klientom możliwość dokonania płatności za pomocą tzw. płatności odroczonych (m.in. Twisto, PayPo, PayU). Badanie przeprowadzono wśród 100 najpopularniejszych sklepów internetowych więc nie jest to próba dla całego rynku, aczkolwiek jest znacząca biorąc pod uwagę liczbę klientów obsługiwanych przez największe e-sklepy.

Najczęściej preferowane sposoby płatności to kara i pay-by-link (przekierowanie do strony banku, logowanie, zlecenie przelewu, powrót do sklepu) – taką opcję udostępnia 97% sklepów. 92% pozwala na dokonanie zapłaty BLIKIEM, a 88% dopuszcza płatności za pobraniem. Masterpass i Visa Checkout posiada 63% badanych e-sklepów. 61% ma w swojej ofercie Apple Pay, Google Pay oraz płatności ratalne.