Problemy z logowaniem do Profilu Zaufanego? To prawdopodobnie wina PSD2

Fintek
Fintek
#govtech#PSD2
Opublikowano: 15 września 2019, 12:47 Aktualizacja: 16 września 2019, 10:28

Część Polaków loguje się do Profilu Zaufanego „przez bank” – niestety, od wczoraj wiele osób odnotowuje problemy z logowaniem. Prawdopodobnie przyczyną jest PSD2.

Wdrożenie PSD2 wymaga szereg ingerencji technologicznych w liczne systemy bankowe, w tym również interfejsy, które są z nimi powiązane. Jednym z ważniejszych jest „logowanie do Profilu Zaufanego”, czyli do ePUAPU za pośrednictwem, którego można załatwiać sprawy urzędowe online.

Niestety, od wczoraj użytkownicy ePUAP mają problemy z logowaniem do platformy publicznej za pomocą rachunku bankowego. Prawdopodobnie ma to związek z wejściem w życie przepisów wdrażających dyrektywę PSD2, a konkretnie silnego uwierzytelniania. Bardzo możliwe, że to właśnie nowe zasady „zabugowały” system.

Do ePUAP można zalogować się za pośrednictwem rachunku bankowego w 10 bankach: Alior, PKO BP, T-Mobile Usługi Bankowe, Inteligo, Santander, Envelo, ING Bank Ślaśki, mBank, Pekao S.A oraz Millennium. Profil Zaufany posiada 4 mln Polaków.

Liczba aktywnie korzystających oczywiście jest mniejsza i zapewne większość Polaków nie loguje się tutaj z taką częstotliwością jak do Facebooka. Ale zwykle jak się logują to nie po to, by oglądać zdjęcia kotów tylko załatwić ważną dla siebie sprawę. Czasu na przygotowanie się do zmian było dość. Zatem jak inaczej niż negatywnie ocenić fakt, że część Polaków ma trudności z logowaniem do usług publicznych po wejściu w życie przepisów zapowiadanych od dwóch lat?


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

problemy-z-logowaniem-do-profilu-zaufanego-to-prawdopodobnie-wina-psd2