17 maja 2017, 09:00:infoShare 2017 - AmberExpo, ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk, Polska

Profil Zaufany już w Banku Millennium

W serwisie bankowości internetowej Banku Millennium można już utworzyć Profil Zaufany otwierający dostęp do usług administracji publicznej online przez 24 godziny na dobę. Ponieważ tożsamość klienta potwierdza bank, do założenia profilu nie jest konieczna wizyta w urzędzie.

Klienci logują się do niego za pomocą tych samych danych co do Millenetu, a dyspozycje na stronach e-urzędów autoryzują poprzez zalogowanie do banku oraz wpisanie H@sła SMS.

 – Po październikowym udostępnieniu naszym klientom Platformy Usług Elektronicznych ZUS za pośrednictwem Millenetu, wdrożenie możliwości korzystania w ten sam sposób z Profilu Zaufanego to kolejny krok wspierający budowę cyfrowej administracji publicznej w Polsce. Jesteśmy jednym z pierwszych banków oferujących taką możliwość. Dzięki Profilowi Zaufanemu nasi klienci zyskują bezpieczny i bardzo wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej. Wszystko bez potrzeby wychodzenia z domu, tylko poprzez zalogowanie do serwisu internetowego Banku Millenniummówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Millennium jest trzecim bankiem w Polsce, który oferuje Profil Zaufany – po PKO BP i ING Banku Śląskim.

Czytaj także: Inżynier FinTechu? W Szkocji są na tak!

Jak to działa?

Profil Zaufany (po zmianie nazwy jest to już eGO) jest darmowym podpisem elektronicznym, który pozwala na załatwianie spraw urzędowych w elektronicznych serwisach urzędów, m.in. ePUAP-ie, PUE ZUS, CEIDG itd. Za pomocą Profilu Zaufanego klient może m.in.:

  • zarejestrować działalność gospodarczą,
  • składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online,
  • zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego,
  • uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu),
  • wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,
  • wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy,

oraz skorzystać z wielu innych usług udostępnianych przez e-urzędy.

Proces zakładania profilu jest bardzo prosty. Klient loguje się do serwisu bankowości internetowej Millenet i z menu Moje Finanse – MilleUrząd wybiera Profil Zaufany. Następnie wyraża stosowne zgody i sprawdza poprawność zawartych w formularzu danych (imię, nazwisko, PESEL). Jedyne informacje, jakie musi sam wprowadzić do systemu, to numer telefonu i adres e-mail. Na koniec zatwierdza założenie profilu H@słem SMS. Po zatwierdzeniu Profil Zaufany jest aktywny i klient może logować się do e-urzędów.

Profil Zaufany jest ważny 3 lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny Profil Zaufany, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.

[informacja zewnętrzna]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Aktualności

Start-upy

Adyen
Adyen - holenderski startup zajmujący się płatnościami...
TWINO
TWINO
TWINO - firma z sektora FinTech i jedna z najszybciej...
PayU logo.
PayU
PayU - jeden z najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych...
Logo iniJOB - serwisu, na którym pracownicy mogą opiniować swoje miejsce pracy i wpływać na jego poprawę.
iniJOB
iniJOB jest miejscem, w którym pracownicy mogą organizować...
Codewise Logo
Codewise
Codewise - polski startup, który oferuje narzędzia...
Coinfirm logo
Coinfirm
Coinfirm - polski startup działający w oparciu o technologię...