– Uwaga! PKO Bank Polski nie jest nadawcą takich maili. Kliknięcie w link może spowodować pobranie i zainstalowanie złośliwego oprogramowania. Może ono posłużyć do przejęcia poufnych danych dostępu do bankowości elektronicznej – ostrzega największy polski bank.

Oszuści wzięli na celownik klientów PKO Banku Polskiego

Niestety phishing to zjawisko, które stało się niemal codziennością w dobie bankowości elektronicznej. W związku z działaniem przestępców PKO BP przypomina o kilku zasadach bezpieczeństwa. Zachowajmy ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku lub podanie poufnych danych. Nie odpowiadajmy na takie wiadomości i nie ujawniajmy swoich danych. Bank nigdy nie rozsyła do klientów maili z linkami do zalogowania się do serwisu internetowego – zaznacza PKO.

Logując się do serwisu transakcyjnego banku najlepiej wpisywać adres ręcznie i nie korzystać z linków. Zawsze warto sprawdzić poprawność adresu strony w przeglądarce. Zwracajmy także uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa, czy nietypowe komunikaty. To może być podstęp hakerów.

– W przypadku skorzystania z linku w wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy, skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (dla połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych) – wyjaśnia PKO Bank Polski.