Wystarczy, że klient wyśle prośbę o przelew, a znajomy zaakceptuje ją w aplikacji mobilnej jednym kliknięciem. Pieniądze natychmiast trafią na konto nadawcy. Z usługi mogą korzystać osoby, które mają najnowszą wersję aplikacji mobilnej mBanku (3.33), a ich numer telefonu jest zarejestrowany w systemie BLIK.

mBank udostępnia prośbę o przelew BLIK

Aby wysłać prośbę o przelew na telefon należy zalogować się do aplikacji i wejść do zakładki „Płatności”. Następnie kliknąć w pole „Prośba o przelew” i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIKA.

Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć „Wyślij”. Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny.

Usługa jest bezpłatna. Maksymalnie można w ten sposób przelać 500 zł. Obecnie takie rozliczenie dostępne jest  pomiędzy klientami mBanku, ale jak zapowiada Polski Standard Płatności już niebawem kolejne banki wprowadzą „Prośbę o przelew na telefon BLIK”. Wtedy klienci będą mogli się rozliczać także między znajomymi, którzy mają konta w innych instytucjach. mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów.  W tej chwili klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby.