23 listopada 2017, 09:00:IT w Administracji GigaCon - Hotel Courtyard, ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa, Polska

Przedsiębiorco, czy jesteś gospodarczo odpowiedzialny?

Przedsiębiorco, czy jesteś gospodarczo odpowiedzialny?

Prawie 70% polskich przedsiębiorców z sektora MŚP nie otrzymuje płatności za wystawione faktury w terminie. Ponad 13% respondentów 14. fali badania Bibby MSP Index czeka na uregulowanie należności od 3 do 7 miesięcy. Problem tzw. zatorów płatniczych jest szczególnie dotkliwy dla przedsiębiorców z sektora MŚP – to właśnie z myślą o nich ruszyła kampania „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny”.

– Jako firma faktoringowa na co dzień widzimy, jak dużym wyzwaniem dla wielu firm jest brak płatności na czas. A jego skalę można porównać do efektu domina – brak płynności finansowej u jednego przedsiębiorcy rzutuje na sytuację finansową współpracujących z nim firm. „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny” to kampania, która ma uświadomić przedsiębiorcom, jak duże znaczenie ma regulowanie swoich zależności w terminie dla całego ekosystemu gospodarczego, w ramach których dana firma funkcjonuje. Celem akcji jest promowanie dobrych praktyk, w tym opłacanie faktur na czas oraz edukacja, jak radzić sobie z brakiem płynności finansowej – komentuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services.

Czytaj także: Jesteś uzdolniony matematycznie? Masz większe szanse na pracę

Czy przedsiębiorcy płacą na czas?

Według 14. fali badania Bibby MŚP Index co czwarty mały i średni przedsiębiorcy nie otrzymuje płatności na czas od 2 do 5 razy w miesiącu. W przypadku mikro firm nawet jedna nieopłacana faktura od kluczowego klienta może spowodować problemy z płynnością finansową.

Podmioty gospodarcze tworzą łańcuch wzajemnych zależności. Gdy jedna firma nie otrzyma środków w terminie, nie jest w stanie uregulować swoich płatności wobec partnerów finansowych i podwykonawców, w konsekwencji powstają zatory płatnicze. Ich skutkiem są nie tylko problemy z regulowaniem własnych zobowiązań, dodatkowe koszty, jakie musi ponosić firma, ale również czynniki niewymierne takie jak czas, zwiększone ryzyko prowadzenia biznesu, ale również ograniczone możliwości rozwoju i nakłady na inwestycję.

– Płynność finansowa jest ważna w przedsiębiorstwach ze wszystkich branż na rynku, ponieważ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie. Ważne są działania prewencyjne, jak sprawdzanie wiarygodności kontrahentów, ale również aktywne wychodzenie z tego typu kryzysów przy wsparciu partnera finansowego, jakim jest firma faktoringowa. Jednym z narzędzi umożliwiających organizacjom regularny przepływ należności jest faktoring. Według Bibby MŚP Index prawie co 10 firma wskazuje faktoring jako sposób na zabezpieczenie się przed niewypłacalnymi kontrahentami – dodaje Jerzy Dąbrowski.

Czytaj także: Polski fintech zgarnia kolejne miliony

Płacę Faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny

Płacę Faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny

– Dobre praktyki wszystkich stron zaangażowanych w rynek – przedsiębiorców, instytucji finansowych czy branżowych oraz gospodarcza odpowiedzialność są kluczem do poprawy sytuacji wszystkich firm działających na rynku – komentuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services.

W działaniach prowadzonych w ramach kampanii „Płacę Faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny” skupiamy się na edukacji przedsiębiorców. Zależy nam na tym, aby wypracowali dobre nawyki biznesowe w interesie nie tylko własnym, ale również innych podmiotów – dodaje Jerzy Dąbrowski.

Organizatorem kampanii „Płacę Faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny” jest Bibby Financial Services – firma faktoringowa oferująca usługi finansowe przede wszystkim dla sektora MŚP.

– Na stronie Placefaktury.pl razem z partnerami przygotowaliśmy serię praktycznych poradników dla osób prowadzących własny biznes oraz cykl Z życia przedsiębiorców prezentujący historię przedsiębiorców, którzy zmagali się z brakiem płynności finansowej i znaleźli rozwiązanie na poprawę swojej sytuacji finansowej – mówi Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services.

Patroni kampanii: Biuro Informacji Gospodarczej, Biuro Informacji Kredytowej, Marsh, Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców oraz Vindicat.

Patroni medialni kampanii: 6krokow.pl, biznes2bizes.com, CEO.com.pl, Gazeta MŚP, Euro Logistics, fintek.pl, lifeandmore.pl, log24.pl, My Company,  Truck&Business, przedsiebiorcy.eu, qbusiness.pl.

Więcej informacji o kampanii znajdą Państwo na stronie: placefaktury.pl.

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
  • nina

    ciekawe czy przesłanie „płacę faktury – jestem odpowiedzialny” trafi do przedsiębiorców. przydałoby się. alternatywą zawsze jest faktoring, ale to już inna sprawa

  • AntekRa

    co prawda to prawda, kampania jest potrzebna ale nie bez powodu przedsiębiorcy wybierają inne rozwiązania, chociażby faktoring czy kredyt

  • archie

    Ale myślicie, że faktoring się opłaca? Czy jest sens korzystania z faktoringu przy małych fakturach? np. kilkaset zł?