Klienci „banku z żubrem” musieli dość długo czekać na udostępnienie pełnych funkcjonalności BLIKA. Przypomnijmy, że Pekao wdrożyło to rozwiązanie w czerwcu 2018 roku, ale na początku można było korzystać jedynie z płatności online, transakcji w fizycznych sklepach i wpłat/wypłat z bankomatów. O tym, że przelew na telefon BLIK w Pekao to kwestia najbliższych dni pisaliśmy już dwa tygodnie temu, kiedy bank zaczął testować system Express Elixir.

Bank Pekao udostępnia przelew na telefon BLIK

Przelewy na telefon BLIK stają się coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie pieniędzy. W pierwszych trzech kwartałach tego roku użytkownicy zrealizowali blisko 11 milionów takich transakcji. Atutem rozwiązania jest przede wszystkim to, że nie trzeba znać numeru konta  znajomego, a pieniądze docierają do odbiorcy natychmiast, nawet jeśli korzysta z usług innego banku, który udostępnia tę funkcję.

Obecnie, po uruchomieniu usługi w Banku Pekao, już dziewięć banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu BLIK. Możliwe jest to także w Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim i Santander Banku.

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku Polacy zrealizowali aż 146 mln transakcji BLIKIEM, to więcej niż przez pierwsze 4 lata funkcjonowania systemu. Warto dodać, że Polski Standard Płatności, operator BLIKA, otrzymał zgodę Narodowego Banku Polskiego na wprowadzenie nowej funkcji – request for payments, czyli prośby o przelew. Pierwsze banki udostępnią klientom takie rozwiązanie już w pierwszym kwartale 2020 roku.