Wariant PZU Go jest dostępny w ramach ubezpieczenia PZU Pomoc w Drodze i działa na terenie całej Polski. Można go zawrzeć łącznie z wariantem Komfort lub Super w promocyjnej cenie 49 zł u wybranych sprzedawców w Warszawie, Katowicach, Poznaniu i Białymstoku.W trakcie testów pojazdy wyposażone w nowe telematyczne rozwiązanie przejechały łącznie pół miliona kilometrów.

Jak działa telematyka PZU Go?

PZU Go to beacon przyklejany na szybie samochodu, połączony z aplikacją mobilną. W razie potencjalnie niebezpiecznego zdarzenia na drodze, czujnik PZU Go połączony przez Bluetooth z aplikacją w telefonie, wyśle sygnał do PZU. Dzięki temu pracownicy ubezpieczyciela będą mogli skontaktować się z klientem i ustalić, czy potrzebuje pomocy. Jeśli ubezpieczony nie odbierze telefonu – Centrum Powiadamiania Ratunkowego otrzyma informacje o zdarzeniu i w razie potrzeby wyśle karetkę na miejsce wypadku.

W ramach wariantu PZU Go ubezpieczyciel oferuje także inne świadczenia – na przykład przewóz ubezpieczonych do szpitala, jeśli nie ma potrzeby zawiadomienia Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Pakiet pozwala również na umówienie konsultacji lekarskiej, wizyty pielęgniarskiej lub u psychologa, dostarczenie leków do miejsca pobytu ubezpieczonego, czy holowanie unieruchomionego wskutek wypadku pojazdu, bez limitu kilometrów na terenie Polski.

PZU Go to nie jedyna nowość z zakresu InsurTech, wdrażana przez największego polskiego ubezpieczyciela. PZU wykorzysta sztuczną inteligencję do obsługi szkód komunikacyjnych. Kilka tygodni temu zakończył się pilotaż, a algorytmy AI są w stanie między innymi samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę.

/Rafał Tomaszewski